ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه موبایل های هواوی در سال ۲۰۲۱ احتمالا ۶۰ درصد کاهش می یابد

به دنبال تحریم‌های آمریکا، هواوی شرایط سختی را سپری می‌کند تا جایی که به تامین کنندگان گفته قصد دارد حجم تولید گوشی‌های هوشمند خود در سال ۲۰۲۱ تا ۶۰ درصد کاهش دهد. بخش موبایل هواوی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

به دنبال تحریم‌های آمریکا، هواوی شرایط سختی را سپری می‌کند تا جایی که به تامین کنندگان گفته قصد دارد حجم تولید گوشی‌های هوشمند خود در سال ۲۰۲۱ تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

بخش موبایل هواوی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند  و تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت غول فناوری چینی باعث شده است که تجارت موبایل هواوی به مشکلات زیادی روبرو شود. به نظر می‌رسد ۲۰۲۱ هم از نظر حجم تولید و عرضه موبایل سال سختی برای هواوی باشد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «Nikkei Asia»، هواوی به تامین کنندگان اطلاع داده که قصد دارد در سال ۲۰۲۱ قطعات مورد برای تولید تنها ۷۰ تا ۸۰ میلیون گوشی هوشمند را سفارش دهد. این در حالی است که این شرکت در سال ۲۰۲۰، موفق به عرضه ۱۸۹ میلیون دستگاه موبایل به بازار شد. با این حساب حجم تولید موبایل این شرکت احتمالا تا ۶۰ درصد در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت.

البته برخی از تامین کنندگان می‌گویند که حجم تولید هواوی از این تعداد هم کمتر خواهد بود و در نهایت قطعات مورد نیاز برای تنها ۵۰ میلیون دستگاه موبایل را سفارش خواهد داد.

از زمانی که گوشی‌های هوشمند هواوی از خدمات و سرویس‌های گوگل محروم شده‌اند، میزان فروش موبایل این شرکت به شدت کاهش یافته است. به علاوه، آمریکا با ممنوع کردن فروش فناوری و سخت افزارهای چینی به هواوی، فشار شدیدی به این شرکت وارد کرده است. همه این اتفاقات باعث شده است این شرکت جایگاه خود را در فهرست پنج تولید کننده برتر موبایل در جهان از دست بدهد.

«رن ژنگفی» مدیرعامل هواوی از ایالات متحده خواسته تا با تجدید نظر در سیاست های دولت ترامپ محدودیت ها را از روی این شرکت برداشته و همکاری با آنها را از سر گیرد.  هواوی قصد دارد هفته آینده گوشی میت ایکس 2 را معرفی کند، اما با توجه به عدم پشتیبانی از سرویس و خدمات گوگل‌،‌ وضعیت فروش این گوشی هوشمند امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    من کی گفتم هواوی کارش تمومه. دیدید حالا ?
    راستی از کامنت کارمندان نماینده هواوی دیگه خبری نیست . کجان نگرانشون شدم ?

  • Phone
    Phone | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    شیاومی رو جایگزین میکنیم. ولی ناموسا گوشیای خیلی خوبی میزد!( به جز یه سری وای)

    • Phone
      Phone | ۲ اسفند ۱۳۹۹

      مخصوصا سری نوا هرچند خیلی از گوشیاش وارد نمیشد اما خیلی توپ بودن. تو سری های پرچمدارم که هر سال نوآوری خاصی مخصوصا تو بخش دوربین داشتیم. امسالم احتمالا p50 با لنز مایع بیاد. اما حیف قربانی سیاست کثیف اقتصاد شدن

  • mega
    mega | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    حیف از هواوی با این همه نواوری

مطالب پیشنهادی