ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش حافظه SSD در سال ۲۰۲۰ از هارد دیسک پیشی گرفت

درایو‌های حالت جامد یا همان حافظه SSD در سال ۲۰۲۰ سهم بیشتری از بازار را نسبت به درایوهای هارد دیسک به خود اختصاص دادند اما هارد دیسک‌ها همچنان از ظرفیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. بر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

درایو‌های حالت جامد یا همان حافظه SSD در سال ۲۰۲۰ سهم بیشتری از بازار را نسبت به درایوهای هارد دیسک به خود اختصاص دادند اما هارد دیسک‌ها همچنان از ظرفیت بسیار بیشتری برخوردار هستند.

بر اساس برآوردهای شرکت تحقیقاتی «ترند فورس»، تولیدکنندگان سخت‌افزار در سال ۲۰۲۰ موفق به عرضه ۳۳۳.۱۲ میلیون اس‌اس‌دی شدند و میزان فروش خود را نسبت به سال گذشته ۲۰.۸ افزایش دهند. در حالی که درایو‌های HDD با ۱۸ درصد کاهش سالانه فروش ۲۵۹.۸۱ میلیون واحدی را تجربه کرده‌اند. با این وجود می‌توان عنوان کرد که فروش درایو‌های حافظه SSD در سال گذشته ۲۸ درصد بیشتر از درایوهای HDD بوده است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که درایو‌های هارد دیسک در مقایسه با درایو‌های اس‌اس‌دی همچنان از ظرفیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. ظرفیت‌ کل این درایوها ۱۰۱۸.۳۲ اگزابایت (یک میلیارد گیگابایت) عنوان شده در حالی که ظرفیت‌ تمام درایو‌های اس‌اس‌دی حدود ۲۰۷.۳۹ اگزابایت است.

اگر به فروش سه ماهه چهارم این محصولات نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که ۸۷.۴۵۳ میلیون حافظه SSD تنها در این مدت زمان به بازار عرضه شده که بیشتر آن‌ها توسط کمپانی سامسونگ و وسترن دیجیتال بوده است. دیگر رقبای این دو کمپانی اس‌کی هاینیکس، کیوکسیا و کینگستون هستند که میزان عرضه آن‌ها در سال گذشته تنها به اندازه نصف درایو‌های وسترن دیجیتال بوده.

درایو‌های اس‌اس‌دی طی چند سال گذشته به خوبی توانستند به محبوبیت بسیار زیادی در بین انواع مصرف‌کنندگان برسند. صرف نظر از ظرفیت نسبتا کم این درایو‌ها، سرعت بالای پردازش آن‌‌ها موجب شده بسیاری از کاربران PC و لپ‌تاپ از این درایو‌ها استفاده کنند. آن‌ها در ابتدا با قیمت بسیار زیادی وارد بازار شدند اما با وجود افزایش تولید و ظهور تولیدکنندگان بیشتر، در حال حاضر با قیمت مناسبی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. از جمله درایو‌های اس‌اس‌دی که در حال حاضر با قیمت مناسبی در بازار وجود دارد، می‌توان به درایو SATA III 240GB Kingston اشاره کرد که تنها ۳۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    بر عکس تبلیغات. این ADATA مزخرف جایی بین بزرگان نداره

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    این معجزه بازار ازاد

مطالب پیشنهادی