ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگر بلومبرگ: آی‌مک ۲۰۲۱ با وجود طراحی جدید فاقد یک قابلیت کلیدی است

پیشتر شایعه شده بود که مدل ۲۰۲۱ آی‌مک به فیس آیدی مجهز خواهد شد، اما گزارشی تازه نشان می‌دهد که فناوری تشخیص چهره احتمالاً امسال نیز به کامپیوتر AIO اپل اضافه نمی‌شود. فیس آیدی (Face ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

پیشتر شایعه شده بود که مدل ۲۰۲۱ آی‌مک به فیس آیدی مجهز خواهد شد، اما گزارشی تازه نشان می‌دهد که فناوری تشخیص چهره احتمالاً امسال نیز به کامپیوتر AIO اپل اضافه نمی‌شود.

فیس آیدی (Face ID)، اولین بار سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از قابلیت‌های مهم آیفون X معرفی شد و یک سال بعد به آیپد پرو آمد. فیس آیدی در حال حاضر فقط در آیفون‌ها و آیپد پرو در دسترس است، اما سال گذشته میلادی بررسی کدهای نسخه بتای macOS Big Sur نشان داد که احتمالاً در آینده به مک‌ها نیز اضافه خواهد شد.

حال «مارک گورمن»، تحلیلگر بلومبرگ، می‌گوید فیس آیدی به مدل‌های ۲۰۲۱ آی‌مک جدید مجهز به چیپست اپل سیلیکون اضافه نمی‌شود. این تحلیلگر اواخر ژانویه ۲۰۲۱ نیز همین پیش‌بینی را کرده بود و حال با تأکید دوباره او بر این مساله، احتمال اضافه شدن فناوری تشخیص چهره به مدل‌های جدید آی مک، بیش از پیش کمتر شده است.

به گفته گورمن، اپل نسخه‌ای از فناوری فیس آیدی را برای مک‌ها توسعه داده است. اپل پیشتر می‌خواسته این فناوری را به مدل‌های امسال آی مک اضافه کند، اما پس از تغییراتی که در برنامه‌ها بوجود آمده، این قابلیت به آی مک‌های امسال، که پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی شوند، اضافه نخواهد شد.

علت اصلی مجهز نشدن مک‌های ۲۰۲۱ به فیس آیدی مشخص نیست، اما در گزارش آمده که این قابلیت به نسخه دوم کامپیوتر AIO اپل اضافه می‌شود. این یعنی قابلیت فیس آیدی احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ به آی‌مک‌ها نخواهد آمد.

بر اساس شایعاتی که پیشتر منتشر شده‌اند، آی مک ۲۰۲۱ با طراحی الهام گرفته شده از مانیتور Pro Display XD و حاشیه کمتر معرفی خواهد شد. این سیستم احتمالاً به چیپ M2، چیپ ۵ نانومتری دیگری از کلاس دسکتاپ با نام احتمالی A14T و یا چیپ M1X مجهز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Xtract
    Xtract | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    شما وقتی قابلیت جدید اضافه میکنی که بخوای تو رقابت قرار بگیرید، وقتی مک ها فروش میرند چرا باید قابلیت جدیدی اضافه بشه و قیمت تمام شده رو بالا ببره ؟؟؟

مطالب پیشنهادی