ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عنوان قابل اتکاترین برند خودرویی سال 2021 هم به لکسس رسید؛ تسلا فعلا در قعر جدول!

کمپانی آمریکایی جی دی پاور (J.D. Power) که در زمینه گردآوری داده و تحلیل بازار فعالیت می‌کند، اخیرا نتایج تحقیق میزان قابل اتکا بودن خودروهای موجود در ایالات متحده (Vehicle Dependability Study) را منتشر کرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

کمپانی آمریکایی جی دی پاور (J.D. Power) که در زمینه گردآوری داده و تحلیل بازار فعالیت می‌کند، اخیرا نتایج تحقیق میزان قابل اتکا بودن خودروهای موجود در ایالات متحده (Vehicle Dependability Study) را منتشر کرده است. بر اساس نتایج ارزیابی امسال، برندهای لکسوس، پورشه و کیا به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.

قابل اتکاترین برند خودرویی سال 2021

مثل ارزیابی‌های قبلی، در ارزیابی امسال نیز جی دی پاور با نظرسنجی از بین مالکان مدل‌هایی که عمری حداکثر سه ساله دارند، تعداد مشکلات موجود در هر صد مدل را استخراج نموده و آن را در قالب شاخصی به نام PP100 ارائه کرده است. این مشکلات باید مربوط به 12 ماه گذشته بوده و توسط مالک اصلی گزارش شده باشند.

مشکلات گزارش شده از سوی مالکان در دسته‌های مختلفی مثل صدا، ارتباطات، سرگرمی، مسیریابی، موتور، گیربکس، بدنه، کابین، قابلیت‌ها، کنترل‌کننده‌ها، نمایشگر، تجربه رانندگی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و صندلی‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. طبیعتا در این ارزیابی هر چه شاخص PP100 عددی کمتر باشد، به معنای مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر خواهد بود.

به گفته جی دی پاور، رقم میانگین شاخص PP100 در ارزیابی امسال به 121 کاهش یافته که در تاریخ 32 ساله این تحقیق، کمترین میزان به شمار می‌رود. برای مقایسه بد نیست بدانید در تحقیق ساله گذشته، این رقم برابر با 134 بود.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم لکسس با شاخص PP100 برابر با 81، در صدر ایستاده است. نکته جالب اینکه در ده سال گذشته، این نهمین بار است که برند لوکس ژاپنی‌ها موفق به کسب رتبه اول در تحقیق میزان قابل اتکا بودن جی دی پاور می‌شود. پس از لکسس، پورشه با امتیاز 86 در جایگاه دوم و کیا با امتیاز 97 در جایگاه سوم قرار دارد، تویوتا و بیوک هم با امتیازهای 98 و 100 رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کرده‌اند.

دیگر برندهایی که امتیاز آنها بالاتر از رقم میانگین است، عبارتند از کادیلاک، هیوندای، جنسیس، لینکلن، آکیورا، ب‌ام‌و، شورولت، میتسوبیشی و مزدا. اما نکته تامل‌برانگیز اینکه مرسدس بنز با کسب امتیاز 122 در نیمه دوم جا خوش کرده است! اوضاع برای آئودی نیز چندان مساعد نیست، چرا که این برند لوکس آلمانی نیز با امتیاز 127 در نیمه دوم جدول رتبه‌بندی قرار دارد. در ارزیابی امسال رتبه آخر با امتیاز 244 به برند انگلیسی لندرور رسیده است.

بد نیست اشاره کنیم جی دی پاور در ارزیابی امسال به طور غیررسمی تسلا را وارد جدول رتبه‌بندی خود کرده است. دلیل این امر آنست که تسلا در 15 ایالت به جی دی پاور اجازه نظرسنجی از مشتریان را نمی‌دهد. در هر حال بر اساس گزارش‌های دریافتی از 756 مشتری تسلا در 35 ایالت، این کمپانی امتیاز 176 را کسب کرده است. با چنین امتیازی، خودروساز کالیفرنیایی در بین 33 برند، در جایگاه 30 قرار می‌گیرد.

در تصاویر زیر می‌توانید قابل اتکاترین مدل‌ها را به تفکیک هر کلاس مشاهده فرمایید، گفتنی است پورشه 911 این عنوان را مال خود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    ایران خودرو و سایپا کجان پس؟

مطالب پیشنهادی