ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مکسل به اتهام نقض پتنت در FaceTime و قابلیت‌های آیفون دوباره از اپل شکایت کرد

شرکت مکسل (Maxell) که پیشتر از اپل به اتهام نقض پتنت شکایت کرده بود، در شکایتی جدید این شرکت را به نقض قوانین مالکیت معنوی در FaceTime و قابلیت‌های عکسبرداری در آیفون، آیپد و محصولات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شرکت مکسل (Maxell) که پیشتر از اپل به اتهام نقض پتنت شکایت کرده بود، در شکایتی جدید این شرکت را به نقض قوانین مالکیت معنوی در FaceTime و قابلیت‌های عکسبرداری در آیفون، آیپد و محصولات دیگر متهم کرد.

مکسل شکایت ۹۷ صفحه‌ای خود را در یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای ایالات متحده برای ایالت تگزاس ثبت کرده و اپل را به نقض قوانین مربوط به مالکیت معنوی متهم کرده است. این تولیدکننده لوازم الکترونیکی ژاپنی پیشتر در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به دلیل نقض پتنت از کمپانی کوپرتینویی شکایت کرده بود. مکسل مدعی است اپل از ۱۲ پتنت تحت کنترل این شرکت سوءاستفاده کرده است.

هر پتنت به عنوان یک فقره جرم در شکایت ثبت شده اما تعداد زیادی از مدل‌های آیفون، آیپد، اپل واچ و در برخی موارد، مک‌ها را به نقض پتنت متهم می‌کند. مکسل مدعی است قابلیت FaceTime و همچنین توازن سفیدی نرم افزار دوربین محصولات اپل قوانین پتنت را نقض کرده‌اند.

مکسل در این شکایت مواردی را مطرح کرده که در شکایت‌های پیشین نیز به آنها اشاره کرده بود. برای مثال پتنت Mobile Terminal که به قابلیت قفل‌گشایی مربوط می‌شود، در شکایت قبلی مطرح شده بود. علاوه بر این، به سوءاستفاده قابلیت People در اپ Photos اشاره شده که با استفاده از فناوری تشخیص چهره، تصاویر کاربران را در گالری پیدا می‌کند. این مورد نقض مالکیت معنوی نیز در شکایت قبلی مطرح شده بود.

مکسل از دادگاه درخواست کرده تا اپل را در تمامی ۱۲ مورد به عنوان ناقض قوانین مالکیت معنوی معرفی کرده و این شرکت را وادار به پرداخت خسارات مالی کند. شکایت جدید به دیگر پرونده‌هایی که مکسل در گذشته علیه اپل تشکیل داده بود، اضافه شده است. البته تاکنون هیچ کدام از آنها به نتیجه نرسیده‌اند. ژوئن ۲۰۲۰، دادگاهی در آمریکا دستور داد تا اپل سورس کد خود را برای بررسی در اختیار مکسل قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی