ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپاتیفای کلیپس معرفی شد: کپی استوری اسنپ‌چت ولی فقط برای هنرمندان

اسپاتیفای که اواخر سال ۲۰۲۰ آزمایش قابلیت استوری را شروع کرده بود، آن را سرانجام با نام جدید منحصراً برای هنرمندان منتشر کرد. با اینکه اسنپ‌چت سال‌ها قبل به عنوان اولین شبکه اجتماعی قابلیت استوری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

اسپاتیفای که اواخر سال ۲۰۲۰ آزمایش قابلیت استوری را شروع کرده بود، آن را سرانجام با نام جدید منحصراً برای هنرمندان منتشر کرد.

با اینکه اسنپ‌چت سال‌ها قبل به عنوان اولین شبکه اجتماعی قابلیت استوری را معرفی کرد، پلتفرم‌های دیگر در حال کپی‌برداری از آن هستند. برای نمونه می‌توان به استوری اینستاگرام و قابلیت «فلیت» در توییتر اشاره کرد. حالا اسپاتیفای نیز با معرفی «اسپاتیفای کلیپس» (Spotify Clips) به این جمع اضافه شده است.

اسپاتیفای از اوایل آذر ماه امسال (نوامبر ۲۰۲۰)، آزمایش قابلیت استوری را شروع کرد. این قابلیت در ابتدا «استوری‌لاین» (Storyline) نام داشت و حالا به کلیپس تغییر نام داده است. فاز آزمایشی این قابلیت با حضور خوانندگان و هنرمندان مشهوری مثل «کلی کلارکسون» و «جنیفر لوپز» انجام شد. کلیپس حالا به طور گسترده منتشر شده ولی باز هم فعلاً فقط هنرمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

کلیپس به هنرمندان اجازه می‌دهد تا ویدیوهای کوتاه را از طریق پلی‌لیست با طرفداران خود به اشتراک بگذارند. به نظر می‌رسد این قابلیت در حال حاضر بیشتر یک ابزار مارکتینگ باشد، به همین دلیل هم در حال حاضر فقط هنرمندان می‌توانند از آن استفاده کنند. اسپاتیفای، استقبال کاربران از این قابلیت را تحت نظر خواهد گرفت و سپس در مورد فعال کردن آن برای همه تصمیم گیری خواهد کرد.

این پلتفرم همچنین از چند ابزار دیگر برای هنرمندان رونمایی کرده تا پلی‌لیست خود را بیش از پیش جذاب‌تر کنند. برای مثال ابزار Canvas ویدیوها را تکرار می‌کند و به کمک Marquee می‌توان تبلیغ آلبوم جدید را به شکل تمام صفحه به کاربر نشان داد. این شرکت همچنین از سرویس اشتراکی Spotify Hi-Fi رونمایی کرد که تجربه گوش دادن به موزیک فشرده نشده (lossless) را به این پلتفرم اضافه می‌کند.

اسپاتیفای می‌گوید سال گذشته میلادی بیش از ۷۶ هزار هنرمند برای اولین بار پلی‌لیست خود را به این پلتفرم اضافه کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی