ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپاتیفای HiFi آهنگ‌ها را با فرمت Lossless به دست شما خواهد رساند

اسپاتیفای اعلام کرد که به‌زودی سرویسی به نام «اسپاتیفای HiFi» را راه‌اندازی می‌کند تا امکان استریم آهنگ‌ها با فرمت «بی‌اتلاف» (Lossless) را در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت مدعی است که حالت جدید HiFi ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

اسپاتیفای اعلام کرد که به‌زودی سرویسی به نام «اسپاتیفای HiFi» را راه‌اندازی می‌کند تا امکان استریم آهنگ‌ها با فرمت «بی‌اتلاف» (Lossless) را در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت مدعی است که حالت جدید HiFi کیفیتی در حد CD را برای دستگاه‌های فعلی و بلندگوهای مجهز به اسپاتیفای ممکن می‌کند.

اسپاتیفای فعلا اطلاعات بیشتری را درباره «بیت ریت» و کدک حالت HiFi منتشر نکرده است. این شرکت در حال حاضر در نرم‌افزار دسکتاپ و موبایل خود از فرمت صوتی Ogg Vorbis و در پلیر وب از AAC استفاده می‌کند.

اسپاتیفای از اوایل سال ۲۰۱۷ آزمایش پخش صدای بی‌اتلاف را برای گزیده‌ای از کاربران آغاز کرده بود. این سرویس حالا در امر پخش صدای بی‌اتلاف به جمع سرویس‌های دیگری مثل تیدال، آمازون، دیزر و Quobuz می‌پیوندد. اکثر این سرویس‌ها کیفیتی بالاتر از محدودیت‌های فنی آهنگ‌های CD را هم ارائه می‌کنند. اگر منظور اسپاتیفای از کیفیت CD فایل‌های ۱۶ بیتی / ۴۴.۱ کیلوهرتزی باشد، رقبا همچنان از این سرویس جلوتر خواهند بود.

نکته عجیب در فهرست بالا عدم وجود نام اپل است که هنوز تمایلی نسبت به پشتیبانی از صداهای بی‌اتلاف از خود نشان نداده است. این شرکت نه در سرویس استریم موسیقی اپل موزیک و نه در فروشگاه آیتونز از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند. اسپاتیفای احتمالا به همین دلیل تصمیم گرفته تا امکان پخش صداهای بی‌اتلاف را ممکن کند. این کمپانی می‌خواهد سرویس آن‌ها نسبت به اپل که یکی از رقیبان اصلی اسپاتیفای است کیفیت بیشتری داشته باشد.

اسپاتیفای HiFi در زمان عرضه در اختیار تمام کاربران قرار نمی‌گیرد. این شرکت می‌گوید قابلیت مذکور را در دنباله ۲۰۲۱ برای بازارهای منتخب عرضه می‌کند. اگر پیگیر اخبار و اتفاقات صنعت استریم موسیقی باشید حتما می‌دانید که این قابلیت در سایر سرویس‌های استریم نیز در مناطق محدودی ارائه می‌شود و احتمالا بخشی از دلیل آن به شرایط مجوزها و توافقات حقوقی بر می‌گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی