ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در پی توافق با دولت، ممنوعیت انتشار اخبار در استرالیا را برمی‌دارد

کمتر از یک هفته پیش، فیسبوک در نهایت تهدیدهایش را عملی کرد و در واکنش به قانون «News Media Bargaining Code» استرالیا، انتشار اخبار و دسترسی به لینک‌های رسانه‌های خبری از طریق شبکه اجتماعی‌اش را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

کمتر از یک هفته پیش، فیسبوک در نهایت تهدیدهایش را عملی کرد و در واکنش به قانون «News Media Bargaining Code» استرالیا، انتشار اخبار و دسترسی به لینک‌های رسانه‌های خبری از طریق شبکه اجتماعی‌اش را متوقف کرد. اما حالا این کمپانی اعلام کرده که در پی توافق با دولت، این ممنوعیت‌ها را برمی‌دارد.

طبق قانون دولت استرالیا، کمپانی‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و گوگل باید به ناشران اخبار برای لینک‌ها هزینه پرداخت کنند، اما این شرکت‌ها با چنین موضوعی مخالفت کردند. این مخالفت تا جایی پیش رفت که فیسبوک از دسترسی به لینک‌ها جلوگیری کرد.

فیسبوک

حالا این شبکه اجتماعی در بیانیه‌ای از توافق با دولت استرالیا برای انتشار دوباره اخبار و دسترسی به لینک‌ها خبر داده:

«ما از اینکه توانسته‌ایم با دولت استرالیا به توافق برسیم، خوشحالیم و از مذاکرات سازنده‌‌ای که طی یک هفته گذشته با «جاش فریدنبرگ» و «پل فلچر» داشته‌ایم، قدردانی می‌کنیم. ما بطور مداوم از چارچوبی که منجر به ایجاد نوآوری و همکاری میان پلتفرم‌های آنلاین و ناشران شود، حمایت می‌کنیم. پس از انجام مذاکرات، از این موضوع رضایت داریم که دولت استرالیا با برخی تغییرات و ضمانت‌ها موافقت کرده. این موارد نگرانی‌های اصلی ما درباره قراردادهای تجاری که می‌توانند ارزش پلتفرم ما برای ناشران و ارزش آن‌ها برای ما را به رسمیت بشناسند، برطرف می‌کنند.

در نتیجه این تغییرات، ما هم اکنون می‌توانیم روی سرمایه‌گذاری بیشتر در روزنامه‌نگاری برای منافع عمومی کار کنیم و همچنین برای بازیابی اخبار روی فیسبوک در استرالیا در روزهای آینده تلاش کنیم.»

فیسبوک و گوگل از مخالفان اصلی قانون استرالیا بودند. اگرچه هردو شرکت‌ها مقامات این کشور را تهدید کردند و حتی فیسبوک آن‌ها را عملی کرد، اما پس از مدتی با دولت توافق کردند. برای مثال گوگل قراردادی با «News Corp» امضا کرد که شامل کمک به توسعه یک پلتفرم اشتراکی می‌شود. حالا هم فیسبوک با دولت توافق کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    تا استرالیا باشه بیخود به فکر تیغ زدن شرکتهای امریکایی نباشه

  • Xtract
    Xtract | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    همه جای دنیا دولت ها برای شرکتهای خارجی محدودیت میذارن و مالیات می‌گیرند. وقتی این شرکت‌ها به قوانین ایران احترام نمی‌دارند
    و یک سنت مالیات به ما نمیدن ، دولت حق داره فیلتر شون بکنه .

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۷ اسفند ۱۳۹۹

      آخی،الان فیلتر کردنشون به خاطر مالیاته؟یا گردش آزاد اطلاعات؟این قوانینی که میگی رو بیتشر ایرانی ها هم نمی خوان

مطالب پیشنهادی