ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی می‌خواهد برای کاهش محدودیت‌ها با دولت بایدن مذاکره کند

رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ با تحریم‌های گسترده علیه هواوی مانع همکاری آن با شرکت‌های مختلف شد. حالا که دوران ترامپ تمام شده و جو بایدن به کاخ سفید راه پیدا کرده، هواوی می‌خواهد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ با تحریم‌های گسترده علیه هواوی مانع همکاری آن با شرکت‌های مختلف شد. حالا که دوران ترامپ تمام شده و جو بایدن به کاخ سفید راه پیدا کرده، هواوی می‌خواهد با دولت جدید برای حذف محدودیت‌های دسترسی به قطعات و سرویس‌های آمریکایی مذاکره کند.

طبق گزارشی جدید علاوه بر حذف محدودیت‌ها، هواوی برای بازداشت مدیر مالی این کمپانی یعنی «منگ وانگ ژو» هم مذاکره خواهد کرد. «تیم دانک»، معاون ریاست بخش مدیریت ریسک و روابط شرکای هواوی در ایالات متحده آمریکا به مذاکره جدا از پکن با ایالات متحده آمریکا خبر داده:

«ما می‌خواهیم جدا از دولت چین با دولت ایالات متحده آمریکا مذاکره کنیم. ما نمی‌خواهیم درگیر بحث میان دولت پکن و واشنگتن شویم.»

تا به امروز هواوی نتوانسته با دولت بایدن مذاکره کند، اما امیدوار است در آینده نزدیک چنین فرصتی در اختیارش قرار بگیرد. این کمپانی چینی به علت تحریم‌های دولت ترامپ نمی‌تواند قطعات موردنیازش را از کمپانی‌های آمریکایی و همچنین شرکت‌هایی که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند، تامین کند. با این وجود هواوی امیدوار است دولت جدید با ارائه مجوزهای موقت، امکان همکاری مجدد میان این کمپانی‌ها را فراهم کند.

تیم دانک همچنین به این موضوع اشاره کرده که در کوتاه مدت، فروش محصولات در ایالات متحده آمریکا اولویت این کمپانی محسوب نمی‌شود و اولویت هواوی، زنجیره تامین قطعات است. با این وجود، به نظر نمی‌رسد دولت جدید واشنگتن به دنبال تغییر رویه چندانی نسبت به گذشته باشد چرا که وزیر بازرگانی پیشنهادی دولت بایدن یعنی «جینا ریموندو» در گذشته اعلام کرده که می‌خواهد از آمریکایی‌ها و شبکه‌های آمریکا در برابر دخالت‌های چین و کمپانی‌های که چنین کاری را انجام می‌دهند، محافظت کند. با این حال شاید ریموندو پس از تایید در سنا، تصمیم به مذاکره بگیرد.

هواوی بایدن

علاوه بر دانک، مدیر ارشد امنیت هواوی در ایالات متحده آمریکا به نام «اندی پوردی» به این موضوع اشاره کرده که هواوی همچنان به همکاری مجدد با سیستم عامل موبایل گوگل امیدوار است:

«تعهد ما این است که می‌خواهیم دوباره با گوگل همکاری کنیم. با این حال، دو برابر تلاش می‌کنیم تا توانایی‌هایمان را افزایش دهیم و بدون قطعات آمریکایی همچنان فعالیت کنیم، چرا که باید چنین انتظاری را داشته باشیم که نمی‌توانیم به این قطعات دسترسی پیدا کنیم.»

با تحریم‌های آمریکا، هواوی به دنبال راه‌های جدیدی مانند استفاده از هوش مصنوعی برای مزارع پرورش خوک رفت تا درآمدهایش را افزایش دهد. علاوه بر این، چینی‌ها می‌خواهند روی تولید محصولات مهم تمرکز کنند. پوردی به این موضوع اشاره داشته که هواوی با یک رویکرد بلندمدت، تولید محصولات مهم را اولویت‌بندی می‌کند:

«در یک مبارزه دشوار قرار داریم، با این حال یک رویکرد بسیار بلندمدت در پیش گرفته‌ایم که به ما کمک می‌کند با توجه به قطعاتی که داریم، برای تولید مهم‌ترین محصولات اولویت‌بندی کنیم.»

باید منتظر ماند و دید دولت بایدن حاضر به مذاکره با هواوی بطور مستقل از دولت پکن می‌شود یا خیر. اگر شاهد چنین مذاکره‌ای باشیم، شاید چینی‌ها بتوانند دولت جدید مستقر در کاخ سفید را برای کاهش محدودیت‌ها متقاعد کنند و هواوی دوباره بتواند گوشی‌هایش را با سرویس‌های گوگل در اختیار خریداران قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    امیدوارم بایدن خر نشه. به چین رحم کنید نابودید

  • jalal
    jalal | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    آمریکا باید کاری کنه دزدهای کثیف چینی نابود بشن . البته می دونم الان نوکرها و جیره خواران چین و ساندیس خورها بهم حمله می کنن

    • Phone
      Phone | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

      شما پول گوشی دارید میتونید هر چیزی که دلتون خواست رو بخرید! ما قشر ضعیف چیکار کنیم؟ شیاومی و هواوی گزینه خوبی برای ما هستن در کنار سامسونگ! متاسفانه سامسونگ هم به دلیل واسطه و.... و.... قیمتاش فضایی میشه تو ایران! شما که پول دارید برید اپل و.... بخرید بزارید ما هم با گوشی های دوزاریمون خوش باشیم!

      • آریا
        آریا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

        نوکیا بخرید

  • noisymind
    noisymind | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    به هر حال اینکه سیاست و راه خودشون رو از دولت چین جدا کنن میتونه شروع خوبی باشه

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    پس سیستم عامل شون چی شد چرا اخه حیف نیست روپا خودشون باشن چند سال قبل بود هی میگفتن ما تمام محصول خودمون تولید میکنیم ما سیستم عامل خودمون داریم چینی های دزد جا این کارا دست از سر جاسوسی های تجاری شون بردارن

    • Xperia_Sola
      Xperia_Sola | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

      کدوم سیستم عامل؟! اگه منظورت آندروید ۱۰ با پوسته هووآوی که به اسم هارمونی دادن بیرون که حتی یک شبیه ساز لوکال نداره همه چیز مجازیه باید عرض کنم فعلا رفته زیر برفا

مطالب پیشنهادی