ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال‌جی به فکر ساخت تلویزیون جمع‌شونده با قابلیت نمایش ساعت و تاریخ است

پتنت جدید ال جی که چند روز قبل به این شرکت اعطاء شده، تلویزیونی جمع شدنی را توصیف می‌کند که به لطف پایه مخصوص قادر به نمایش ساعت و تاریخ در حالت آماده به کار خواهد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۲

پتنت جدید ال جی که چند روز قبل به این شرکت اعطاء شده، تلویزیونی جمع شدنی را توصیف می‌کند که به لطف پایه مخصوص قادر به نمایش ساعت و تاریخ در حالت آماده به کار خواهد بود.

ال جی ممکن است از بازار موبایل خارج شود، ولی همچنان مثل گذشته در بازار لوازم خانگی و تلویزیون‌های هوشمند قدرتمند ظاهر خواهد شد. این سازنده کره‌ای که حدوداً دو ماه قبل در نمایشگاه CES 2021 از چندین مدل تلویزیون نوآورانه و پنل شفاف و جمع شونده رونمایی کرده بود، به فکر تولید یک تلویزیون نوآورانه دیگر است و جزئیات آن را در پتنت جدید شرح داده است.

این پتنت سپتامبر سال ۲۰۲۰ در اداره مالکیت معنوی چین به ثبت رسیده و چند روز قبل (۲۶ فوریه ۲۰۲۱) به ال جی اعطاء (Grant) شده است. این سند تلویزیونی را توصیف می‌کند که از لحاظ طراحی مابین تلویزیون رول شدنی و شفاف این سازنده کره‌ای قرار گرفته و شامل دو بخش است: پنل و پایه.

وب سایت LetsGoDigital که اخبار پتنت‌های مختلف را منتشر کرده و بر اساس آن‌ها شمایل احتمالی محصول را طراحی می‌کند، ظاهر احتمالی تلویزیون جمع شونده ال جی را در قالب چند رندر به تصویر کشیده است. با توجه به طرح‌های داخل پتنت و رندرها، طراحی این تلویزیون به گونه‌ای است که پنل پس از جمع شدن به طور کامل درون پایه پنهان می‌شود. علاوه بر این، کاربر می‌تواند ارتفاع پنل را بسته به محتوا کم و زیاد کند.

در وسط پایه یک قسمت خالی به چشم می‌خورد که در نگاه اول به نظر می‌رسد جنبه تزئینی داشته و کاربرد دیگری ندارد، اما زمانی که پنل به طور کامل درون پایه قرار گرفته، می‌توان از طریق همین قسمت تاریخ و ساعت را مشاهده کرد. همچنین حین گوش دادن به موسیقی، دکمه‌های مربوط به کنترل آهنگ مثل پخش، توقف و کم و زیاد کردن صدا در همین قسمت قابل نمایش خواهند بود.

این طرح تا حدی شبیه به تلویزیون LG Signature R است که در نمایشگاه CES 2019 رونمایی و اکتبر سال گذشته میلادی با قیمت ۸۷ هزار دلار فقط در کره جنوبی روانه بازار شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی