ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شورولت بولت EUV فاقد سیستم نیمه خودران جنرال موتورز خواهد بود

شورولت در حال پیشروی به سمت الکتریکی شدن و خود ران شدن است. حتی اگر این فرایند به کندی انجام گیرد. نسخه به روز رسانی شده بولت که چندی پیش معرفی شد، تغییرات شگرفی را ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۵

شورولت در حال پیشروی به سمت الکتریکی شدن و خود ران شدن است. حتی اگر این فرایند به کندی انجام گیرد. نسخه به روز رسانی شده بولت که چندی پیش معرفی شد، تغییرات شگرفی را تجربه نکرده است و در کمال تعجب فاقد سیستم نیمه خودران جدید جنرال موتورز است.

این درحالیست که برادر بزرگتر، یعنی Bolt EUV، اولین محصول نیمه خودران با تکنولوژی سوپر کروز از گروه جنرال موتورز است که خارج از مجموعه محصولات کادیلاک عرضه می‌شود. در ژانویه 2020، کادیلاک برای اولین بار از سیستم سوپر کروز خود، رونمایی کرد٬ اما حالا خبر می‌رسد که خبری از عرضه این فناوری در بولت جدید نخواهد بود.

به واسطه این سیستم، راننده می‌تواند تنها با یک اشاره و بدون دخالت دست، فرمان تغییر لاین به خودرو را بدهد. اکنون امکان استفاده از این سیستم در پلت فرم‌های دیجیتال سدان‌های جدید CT4 و CT5 فراهم شده است. اما یک نکته در این میان وجود دارد، آن هم اینکه شورولت قصد ندارد از نسخه اصلاح شده سیستم سوپر کروز در مدل Bolt EUV استفاده کند!

چرا که پلت فرم این خودرو برای به کار گیری نسل جدید این سیستم، هنوز به اندازه کافی مدرن نیست.

البته این موضوع به معنای ناکارآمدی سیستم سوپر کروز موجود در Bolt EUV نیست. با همین سیستم فعلی هم راننده می‌تواند بیش از 200,000 مایل مسافت را در بزرگراه‌های تایید شده آمریکا و کانادا، بدون دخالت دست، رانندگی کند.

اگرچه که نمی‌توان از آن به عنوان سیستمی تمام خود ران یاد کرد، چرا که همچنان راننده باید در هر لحظه برای به دست گرفتن کنترل خودرو، هوشیار باشد. با این حال، نسبت به آنچه که مشتریان در بولت استاندارد تحویل می‌گیرند، یک قدم جلوتر است.

البته برادر کوچکتر با پیمایش 259 مایلی، برد بیشتری از Bolt EUV با پیمایش 250 مایلی دارد. در حالی که هر دو خودرو از قوای محرک مشترک و پکیج باتری‌های 65 کیلو وات ساعتی لیتیوم یونی یکسان، بهره می‌برند.

بولت استاندارد هم فاقد سیستم‌های ایمنی در رانندگی نیست. هر دو نسخه بولت، به طور استاندارد از دستیار ایمنی شورولت برخوردار اند. این دستیار ایمنی یک پکیج کامل از آپشن‌های کمکی است که شامل ترمز اضطراری خودکار، رادار حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص عابر پیاده و رادار برخورد از جلو می‌شود.

نسخه پایه بولت با قیمت 31,995 دلاری، به طرز قابل توجهی ارزان‌تر از مدل EUV است. در حالی که بولت EUV تا 33,995 دلار هم قیمت می‌خورد. هر دو مدل جدید از بولت، احتمالا تا تابستان 2022 به نمایندگی‌های شورولت می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    خیلی خوشگله?

مطالب پیشنهادی