ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاریخ رونمایی از سری وان پلاس ۹ مشخص شد: پرچمدارهایی با دوربین «هاسلبلاد»

وان پلاس بالاخره بطور رسمی تاریخ رونمایی از گوشی‌های جدیدش را اعلام کرد. سری وان پلاس ۹ همراه با سیستم دوربین شرکت سوئدی «هاسلبلاد» در تاریخ ۳ فروردین (۲۳ مارس) از راه می‌رسد. استفاده از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

وان پلاس بالاخره بطور رسمی تاریخ رونمایی از گوشی‌های جدیدش را اعلام کرد. سری وان پلاس ۹ همراه با سیستم دوربین شرکت سوئدی «هاسلبلاد» در تاریخ ۳ فروردین (۲۳ مارس) از راه می‌رسد.

استفاده از سیستم دوربین هاسلبلاد در گوشی‌های سری وان پلاس ۹ جای تعجب چندانی ندارد، چرا که در گذشته نه تنها شایعات به چنین موضوعی اشاره کرده بودند، بلکه شاهد انتشار تصاویری از وان پلاس ۹ پرو با این دوربین هم بودیم.

طبق شایعات، وان پلاس قدرتمندترین پرچمدارش یعنی وان پلاس ۹ پرو را به نمایشگر خمیده ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن 1440p مجهز می‌کند و قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ ۴۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس خواهد بود.

وان پلاس در تصویری که برای معرفی این محصولات منتشر کرده، از کلمه «سری» استفاده کرده، بنابراین با بیش از یک گوشی روبه‌رو خواهیم شد. این موبایل‌ها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند که با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۱ قرار داریم، جای تعجب چندانی ندارد.

وان پلاس ۹

شرکت‌های وان پلاس و هاسلبلاد به یک توافق سه ساله برای توسعه نسل آینده سیستم‌های دوربین پرچمدارهای وان پلاس دست پیدا کرده‌اند که شامل گوشی‌های سری ۹ هم می‌شود. به گفته این کمپانی، با تغییر اعمال شده در دوربین، رنگ‌ها طبیعی‌تر خواهند بود.

گوشی‌های سری وان پلاس ۹ از سنسور دوربین IMX789 سونی استفاده خواهند کرد و قابلیت عکاسی ۱۲ بیتی RAW را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، ویژگی که در گوشی‌ گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس وجود دارد.

اگرچه ارائه عکس RAW به معنای دستیابی به حجم بالای داده برای پردازش‌های بعدی خواهد بود، اما با این فایل دیگر به مزایای عکاسی محاسباتی دسترسی ندارید. در همین راستا اپل از حالت «ProRAW» استفاده کرده که ترکیبی از تصاویر RAW و مزایای عکاسی محاسباتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این وجود، ظاهرا وان پلاس چنین قابلیت‌هایی را برای کاربرانش درنظر نمی‌گیرد و تنها با عکاسی RAW روبه‌رو می‌شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی