ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مصرف این ماهی‌ها می‌تواند مزایای بزرگی برای مبتلایان به بیماری قلبی داشته باشد

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف برخی از ماهی‌ها می‌تواند از ابتلای افراد پرریسک به بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. نتایج این تحقیق نشان داد که مزیت کلیدی این ماهی‌ها، داشتن مقدار بالایی از اسیدهای چرب ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مصرف برخی از ماهی‌ها می‌تواند از ابتلای افراد پرریسک به بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. نتایج این تحقیق نشان داد که مزیت کلیدی این ماهی‌ها، داشتن مقدار بالایی از اسیدهای چرب امگا-۳ است و مصرف دستکم دو وعده از آن‌ها در هفته منجر به کاهش قابل توجه ریسک حمله قلبی و سکته مغزی خواهد شد.

محققان دانشگاه مک‌مستر کانادا (McMaster University) برای انجام تحقیق جدید خود درباره مزایای مصرف ماهی برای سلامت قلب، چندین تحقیق مرتبط که شامل شرکت کنندگانی از دها کشور می‌شدند را تحلیل کردند. محققان بر اساس داده‌های بدست آمده دریافتند که خوردن ماهی‌های روغنی مثل سالمون، قزل‌آلا، تن، ساردین و ماهی‌های مشابه، می‌تواند از سلامت قلب محافظت کند.

افراد پرریسک، مثل کسانی که قبلاً سکته مغزی یا حمله قلبی را تجربه کرده‌اند، می‌توانند با مصرف دو وعده ماهی روغنی در هفته، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهند. نکته جالب اینکه به گفته محققان مزایای مصرف ماهی روغنی در افراد پرریسک بیشتر از افراد معمولی است؛ با این وجود مصرف ماهی‌های روغنی برای افراد سالم نیز مزایایی خواهد داشت.

محققان می‌گویند مصرف دو وعده ماهی روغنی در هفته برای افراد سالم، «محافظت خفیف» (Modest protection) به همراه خواهد داشت. یافته‌های این تحقیق بر اساس داده‌های حدود ۱۹۲ هزار نفر بدست آمده که تقریباً ۵۲ هزار نفر از آنان سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را داشته‌اند.

با اینکه در گذشته تحقیقات دیگری برای ارزیابی مزایای مصرف ماهی برای سلامت قلب انجام شده است، محققان اشاره می‌کنند که این تحقیق جزو اولین تحقیقاتی است که داده‌های شرکت کنندگان از هر پنج قاره زمین را لحاظ کرده و بنابراین تنوع بسیار بیشتری در مقایسه با تحقیقات مشابه دارد که در اغلب موارد از داده‌های تنها چند کشور انگشت شمار استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

    سلام
    ماهی حلال شرط دارد: پولکدار باشد و زنده صید شود و بیرون آب بمیرد و با کوبیدن بر سرش نمیرد
    امّا ماهی «تن/ تون» نه پولک دارد و نه جزو ماهیهای روغنی است بلکه بعلّت داشتن اوره ضرر هم دارد
    و السلام

مطالب پیشنهادی