ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دیجی کالا با «پیندو» وارد حوزه آگهی نیازمندی‌های آنلاین و کالای دست دوم شد

دیجی کالا رسماً اعلام کرد که با راه‌اندازی مجموعه پیندو وارد حوزه نیازمندی‌های آنلاین شده است. کاربران اپلیکیشن پیندو امکان چسباندن رایگان آگهی خود را به ۴ میلیون تنوع کالایی دیجی‌کالا دارند. آنطور که گفته شده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

دیجی کالا رسماً اعلام کرد که با راه‌اندازی مجموعه پیندو وارد حوزه نیازمندی‌های آنلاین شده است.

کاربران اپلیکیشن پیندو امکان چسباندن رایگان آگهی خود را به ۴ میلیون تنوع کالایی دیجی‌کالا دارند. آنطور که گفته شده آگهی کاربران علاوه بر پیندو، در دیجی‌کالا هم نمایش داده شود. به عبارت دیگر، آگهی در دسترس ۴۰ میلیون بازدید‌کننده‌ی ماهانه‌ دیجی‌کالا نیز قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار کالاهای نو، آگهی کاربران را نیز برای همان کالا مدنظر قرار دهند.

در فروشگاه‌های اینترنتی جهانی مانند آمازون نیز امکان درج آگهی وسایل توسط برخی کاربران با عنوان Used وجود دارد و به نظر می‌رسد دیجی کالا حالا با راه‌اندازی پیندو قدمی مشابه همین کار برداشته تا کاربران بتوانند در حین خرید، نرخ دست دوم همان وسیله را نیز مشاهده کنند.

پیندو علاوه بر امکان ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش کالا در زمینه ارائه خدمات نیز فعالیت می‌کند؛ یعنی برای کسانی که به جای محصول، خدمت ارائه می‌دهند بستری فراهم کرده است تا با توجه به گروه‌های کالایی دیجی‌کالا خدمات خود را معرفی و در معرض فروش بگذارند. این قابلیت بازه گسترده‌ای از ارائه خدمات خیاطی در دسته مد و پوشاک یا تعمیر موبایل در دسته کالاهای الکترونیک را در برمی‌گیرد.

می‌توان اینطور برداشت کرد که این اقدام دیجی کالا برای رقابت مستقیم با سایت‌هایی چون دیوار و شیپور است. چندی پیش شیپور امکان ارسال کالای نو توسط فروشندگان را در پلتفرم خود فراهم کرد و پس از آن دیوار با راه‌اندازی بخش دیوار فروشگاه‌ها وارد بازار فروش محصولات نو و ارسال آن به مشتریان شده بود که دیجی کالا با ایجاد قابلیت Ship By Seller (ارسال کالا توسط خود مشتری) در همین راستا قدم برداشت.

حال دیجی کالا با پیندو به کلی وارد بازاری که این دو سایت و چند پلتفرم دیگر در آن حضور دارند شده است. مارکت سایت‌های درج آگهی یا به بیانی همان نیازمندی‌های آنلاین اخیرا شاهد احیای بازیگر قدیمی این حوزه یعنی «راهنمای همشهری» هم شده و این بخش از روزنامه همشهری حالا در اپلیکیشن روبیکا دوباره با سر و شکلی جدید راه‌اندازی شده است. همه این موارد نشان می‌دهد که این بازار تبدیل به بازاری داغ در آینده نزدیک خواهد شد.

باید گفت در این میان گروه اسنپ نیز با راه‌اندازی «اسنپ‌شاپ» قصد دارد سال‌ها بعد از پایان فعالیت «بامیلو» دوباره وارد بازار فروشگاه اینترنتی شود و بعید نیست که بخش فروش کالای دست دوم خود را نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور راه‌اندازی کند.

ورود دیجی‌کالا به بازار سایت‌های درج آگهی این پیام را در دل خود دارد که بازار خرید و فروش آنلاین کالای دست دوم در ایران به قدری بزرگ است که جای یک بازیگر جدید را دارد. در هر حال باید گفت این خبر به معنای رقابتی‌تر و جذاب‌تر شدن بازار تجارت الکترونیکی ایران در سال ۱۴۰۰ است.

اپلیکیشن پیندو در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و از این آدرس برای کاربران اندروید در دسترس است. این اپلیکیشن به زودی در اپ‌استورهای ایرانی برای کاربران اندروید و iOS نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و در مرحله بعد نسخه تحت وب آن نیز منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی