ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیجی‌کالا از نقشه راه «پیندو» می‌گوید: پاسخی به نیاز فروشندگان و خریداران

دیجی‌کالا با پلتفرم پیندو راه خود را به بازار سایت‌های درج آگهی و نیازمندی‌های آنلاین باز کرده است؛ مسیر جدیدی برای این شرکت که بازیگران قدیمی همچون دیوار و شیپور سال‌هاست در آن فعالیت دارند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

دیجی‌کالا با پلتفرم پیندو راه خود را به بازار سایت‌های درج آگهی و نیازمندی‌های آنلاین باز کرده است؛ مسیر جدیدی برای این شرکت که بازیگران قدیمی همچون دیوار و شیپور سال‌هاست در آن فعالیت دارند. حالا دیجی‌کالا با پیندو جزو بازیگران تازه نفس اما با کوله‌باری از تجربه در حیطه تجارت الکترونیکی است. دیجی‌کالا درست مانند راننده حرفه‌ای می‌ماند که وارد شهر جدیدی شده و با چم و خم و راه‌های خیابان‌های این شهر آشنا نیست و بعید نیست که بتواند با کمی تامل، این شهر جدید را هم مثل کف دست خود بشناسد.

«امیر حسن موسوی» و مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در گفتگو با دیجیاتو سرویس پیندو را پر کردن یک خلا و پاسخ به یک نیاز از مشتریان و فروشندگان دیجی کالا می‌داند و می‌گوید که پیندو می‌تواند پاسخگوی نیازی باشد که مدت‌هاست برای افراد گوناگون مرتبط با دیجی کالا پدید آمده است. موسوی در همین رابطه به دیجیاتو گفت:

«بر اساس قانون تجارت الکترونیکی مشتریان می‌توانند اکثر کالاهای خود را ظرف هفت روز و بدون بهانه‌ای عودت دهند و فروشندگان دیجی کالا این مورد را پذیرفته‌اند اما نسبت به آن انتقادات فراوانی دارند چرا که در اینجا ضرر می‌کنند. آنها نمی‌دانند باید با انبوه کالاهای بازگشتی چه کار کنند و چطور آنها را بفروشند تا ضررشان کمتر شود.»

او در پاسخ به این سوال که هدف راه‌اندازی پیندو رقابت با دیوار و شیپور بوده یا خیر به دیجیاتو می‌گوید آنها به هیچ وجه خودشان را یک رقیب در بازار نمی‌دانند: «پیندو یک ویژگی از دیجی‌کالا است و خدماتی متمایز ارائه می‌کند. ما قصد نداریم خودمان را رقیب دیوار یا شیپور بدانیم و شبیه به آنها شویم.»

موسوی می‌گوید پیندو مزیتی که دارد اینست که به بیش از ۴ میلیون کالای موجود در دیجی‌کالا متصل است و افراد نیازی نیست که مشخصات کالا را درج کنند و مستقیم به کالای دیجی کالا وصل می‌شوند: «۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دیجی کالا این موارد را می‌بینند و همچنین قیمت‌گذاری می‌تواند عادلانه‌تر باشد چرا که قیمت نوی کالا مشخص است.»

به گفته موسوی در پیندو بخش خدمات نیز وجود دارد: «کسی که کار خیاطی می‌کند می‌تواند خدمات خود را در بخش فروش لباس دیجی کالا قرار دهد.»

موسوی با اشاره به پلتفرم Open Box که پیش‌تر توسط دیجی‌کالا اجرا شده بود و در آن فروش انواع کالاهای بازگشتی رخ می‌داد می‌گوید که حالا Open Box به صورت سازمانی در آمده و پیندو مسیر تکامل یافته و عمومی‌تری نسبت به آن است: «ما امروز در دیجی کالا ۷ هزار نفر هستیم که خودمان مشتریان Open Box هستیم اما پیندو به صورت عمومی عرضه شده تا نیاز همگی را برطرف کند.»

به گفته موسوی به زودی بین بازوهای مختلف دیجی‌کالا و پیندو یک اتصال برقرار خواهد شد که یک اکوسیستم کامل را به وجود می‌آورد. مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در اینباره بیشتر توضیح می‌دهد: «دیجی‌پی به زودی به پیندو وصل خواهد شد تا پرداخت امنی برای کاربران صورت بگیرد و در سال آینده با اتصال دیجی اکسپرس به این سرویس کاربران می‌توانند لجستیک وسایل را نیز به ما بسپرند.»

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت اقتصادی مشتریان نیز باعث نشده که دیجی کالا وارد حوزه فروش وسایل دست دوم بشود می‌گوید که این موضوع یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی پیندو بوده: «اینطور نیست که با گران شدن اجناس، سود ما هم بیشتر شود و در واقع میزان رشد خرج کردن مردم با میزان رشد تورم حالت یکسانی ندارد. اگر افراد در سال‌های گذشته ۴ میلیون هزینه گوشی می‌کردند الان هم اکثریت همین مقدار را برای خرید گوشی کنار می‌گذارند. ما از رفتار مشتریان خود متوجه شدیم که وضعیت اقتصادی باعث شده که علاقه افراد به کالاهای دست دوم بیشتر شود.»

موسوی در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف مانع از تمرکز آنها روی کارشان اصلی خواهد شد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌داند که سال آینده همین موقع دلار چقدر خواهد بود و در شرایطی که اقتصاد کلان کشور ثبات ندارد این طبیعی است که کسب و کارها وارد حوزه‌های مختلف شوند تا بتوانند در بازار باقی بمانند. دیجی کالا قصد ندارد با گسترش خدمات خود ماموریت اصلی‌اش را فراموش کند و سعی دارد با وجود تیم‌های مختلف کیفیت خود را نگه دارد.»

موسوی تاکید دارد که پیندو را نباید جزو خدمات مجزای دیجی کالا دانست بلکه باید گفت این خدمات در واقع یک ویژگی از دیجی‌کالای فعلی است که می‌تواند خرید و فروش آنلاین را راحت‌تر و جذاب‌تر کند.

به گفته مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، برخی ویژگی‌های پیندو مانند اتصال کالاها به محصولات داخل سایت و نمایش آنها در کنار کالاهای نو از هفته آینده آغاز خواهد شد و برخی ویژگی‌های دیگر تا یک ماه آینده ذره ذره وارد این محصول جدید خواهند شد. او می‌گوید دیجی کالا با پیندو قصد اجرای برنامه‌های زیادی دارد و می‌خواهد فرهنگ خرید و فروش آنلاین را غنی‌تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی