ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت اولین شاسی‌بلند لوکس صنعت خودروسازی؛ نسل جدید جیپ واگنیر رسما معرفی شد

پس از معرفی کانسپت نسل جدید جیپ واگنیر، بالاخره شرکت آمریکایی جیپ این محصول را با دو نام واگنیر و گرند واگنیر مدل 2022 رسما معرفی کرد و قرار است تولید این خودروها از تابستان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

پس از معرفی کانسپت نسل جدید جیپ واگنیر، بالاخره شرکت آمریکایی جیپ این محصول را با دو نام واگنیر و گرند واگنیر مدل 2022 رسما معرفی کرد و قرار است تولید این خودروها از تابستان سال جاری میلادی آغاز شود.

مدل واگنیر به رقابت شورلت تاهو، جی ام سی یوکان و فورد اکسپدیشن خواهد رفت و مدل گرند واگنیر نیز رقبای لوکس‌تری چون کادیلاک اسکلید، لینکولن نویگیتر، بی ام و X7 و مرسدس بنز GLS را به چالش خواهد کشید.

جیپ واگونیر

مدل واگنیر با برچسب قیمت 59.995 دلار و مدل گرند واگنیر نیز با برچسب قیمت 88.995 دلاری به فروش خواهد رسید. گرچه در هر دو مدل بهره‌مندی از تمامی امکانات و تجهیزات برچسب قیمتی را به 111 هزار دلار افزایش خواهد داد.

جیپ واگونیر

این سومین محصول با بدنه مستقل از شاسی شرکت جیپ است. گرند چروک L و ram 1500 دو محصول دیگر این شرکت با این آرایش بدنه و شاسی هستند.

مهم ترین تفاوت اما در بخش سیستم تعلیق عقب است که در مدل واگنیر از نوع مستقل است در حالی که مدل ram از سیستم تعلیق نوع یک تکه متصل به یکدیگر موسوم به «Live» بهره می‌برد.

واگنیر در حدود 10 سانتی متر بلند‌تر، 16 سانتی متر پهن‌تر و 24 سانتی متر طویلتر از گرند چروک L است. این مسئله شامل رقبای اصلی آن نیز خواهد شد و واگنیر از تمامی محصولات دیگر طویل‌تر است.

طراحی کلی مشابه با مدل کانسپت است با این تفاوت که جلو پنجره نورانی و مجهز به چراغ جیپ به مدل تولیدی راه پیدا نکرده است. مشخصا ظاهر جعبه مانند و ارتفاع زیاد یادآور مدل های پرطرفدار و مشهور واگنیر در دهه های 60 و 70 میلادی است. جیپ واگنیر در ایران توسط پارس خودرو  با نام جیپ آهو مونتاژ می‌شد و به نوعی لقب اولین شاسی بلند لوکس بازارهای جهانی را با خود به یدک می‌کشد.

جیپ واگونیر

واگنیر از چرخ های 18 تا 22 اینچی بسته به سطح تجهیزات و امکانات بهره می‌برد و 7 نوع رنگ بدنه برای آن قابل انتخاب خواهد بود. جیپ رنگ های بیشتری را برای مدل گرند واگنیر در نظر گرفته است.

با توجه به قیمت بالاتر واگنیر به نسبت شورلت تاهو، انتظار می‌رود که امکانات و کیفیت داخل اتاق واگنیر در سطح بالاتری باشد.

جیپ واگونیر

چیپ از چرم ناپا به صورت استاندارد استفاده کرده است و فرمان دو شاخ نیز یادآور طراحی فرمان واگنیر کلاسیک است.

صفحه نمایش پشت آمپری نیز از نوع 10.3 اینچی یا 12.3 اینچی در مدل گرند است و دسته دنده نیز با پوشش آلومینیوم برس خورده با قابلیت تنظیم سواری و ارتفاع یک پکیج کامل برای رانندگی خارج جاده‌ای را تشکیل داده‌اند.

جیپ واگونیر

صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی در بخش بالایی کنسول نیز از نوع 10.1 اینچی با قابلیت اتصال به تمامی نرم افزارهای موجود از جمله اپل کار پلی و اندروید آتو است.

برای سرنشین کناری راننده نیز یک صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته شده است و این مورد برای سرنشینان عقب نیز لحاظ شده است.

جیپ واگونیر

در بخش قوای محرکه مدل واگنیر به صورت استاندارد از نوع محور متحرک عقب است اما با 3 نوع مختلف سیستم انتقال قدرت نیز عرضه می‌شود. سیستم Quadra Trac I و II مجهز به دیفرانسیل مرکزی انتقال دهنده قدرت یک و دو سرعته هستند.

سیستم Quadra Drive II نیز علاوه بر دیفرانسیل مرکزی انتقال دهنده قدرت دو سرعته مجهز به دیفرانسیل ضد لغزش نیز است.

همچنین سیستم تعلیق بادی قابلیت افزایش ارتفاع را تا میزان 10 سانتی متر دارد.

جیپ 5 حالت رانندگی مختلف شامل خودکار، اسپرت، صخره، برف و گلی/شنی با قابلیت حرکت بر روی شیب‌های عرضی را بر روی واگنیر قرار داده است. حالت رانندگی آخر تنها در مدل چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود.

در حال حاضر جیپ از موتور V8 برای واگنیر استفاده می‌کند و مدل مجهز به سیستم هیبریدی نیز به زودی عرضه خواهد شد. موتور 5.7 لیتری V8 توانایی تولید 392 اسب بخار نیرو و 547 نیوتن متر گشتاور را دارد و مجهز به سیستم استارت و ژنراتور 48 ولتی است.

مدل گرند واگنیر اما مجهز به موتور 6.4 لیتری V8 با حداکثر قدرت 471 اسب بخار و 616 نیوتن متر گشتاور است و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 6 ثانیه زمان احتیاج دارد.

هر دو موتور قابلیت خاموش سازی سیلندرها را داشته و مجهز به گیربکس 8 سرعته خودکار هستند.

واگنیر توانایی یدک کشیدن تا وزن 10 هزار پوند را دارد. گرند واگنیر اما به علت وزن بیشتر تا میزان 9860 پوند را می‌تواند یدک کشد.

همانند گرند چروک L، واگنیر نیز به سیستم رانندگی خودران جیپ که شامل تجهیزات و فناوری‌های دید در شب، تشخیص عابر پیاده، دوربین 360 درجه و تشخیص خطوط بر روی جاده است مجهز خواهد شد.

جیپ واگنیر با سه سطح از تجهیزات و امکانات مختلف از همین حالا قابل سفارش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    عه این همون جیپ آهوی خودمونه که?

  • آریا
    آریا | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    تو ایران به جیپ آهو معروف بود. سایپا تولیدش میکرد

مطالب پیشنهادی