ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل روی حلقه هوشمندی برای استفاده در زمینه واقعیت افزوده و ترکیبی کار می‌کند

«اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری» ایالات متحده، اطلاعات پتنت جدید اپل را در مورد حلقه هوشمندی مجهز به حسگر «SMI» به اشتراک گذاشته است. حلقه هوشمند اپل به عنوان وسیله جانبی می‌تواند برای کاربردهای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

«اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری» ایالات متحده، اطلاعات پتنت جدید اپل را در مورد حلقه هوشمندی مجهز به حسگر «SMI» به اشتراک گذاشته است. حلقه هوشمند اپل به عنوان وسیله جانبی می‌تواند برای کاربردهای مختلفی مبتنی بر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرد.

اطلاعات منتشر شده از طریق وب‌سایت «Patently Apple» نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها از سال 2015 تاکنون روی توسعه حلقه هوشمندی به عنوان وسیله جانبی برای عینک یا هدست واقعیت مجازی کار می‌کنند. اپل پیشتر نیز پتنت دیگری در مورد حلقه هوشمند به ثبت رسانده بود،‌ اما فایل مستندات پتنت جدید تفاوت‌هایی را نشان می‌دهد.

باتوجه به فایل‌های مربوط به پتنت،‌ حلقه هوشمند به سیستم ورودی مبتنی بر ژست‌های حرکتی با حسگر SMI مجهز است که می‌تواند به صورت تکی، چندتایی یا همراه با اپل پنسل برای کاربردهای مختلف AR ،VR و MR مورد استفاده قرار گیرد. از حسگر  SMI می‌توان برای سنجش جرکت نسبی بین حسگر و هدفی مشخص مثلا سطح یا یک شی استفاده کرد.

حلقه هوشمند مجهز به تجهیزات فرستنده و گیرنده است تا بتواند با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده و با عینک هوشمند یا هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل به خوبی تعامل داشته باشد.

تصاویر پتنت اپل نشان می‌دهد که سیستم مذکور از دو حلقه هوشمند تشکیل شده است که می‌تواند به راحتی در انگشت شست و اشاره مورد استفاده قرار گیرد و کاربر برای برخی حرکات مانند بزرگنمایی یا چرخش از انگشتان خود که حلقه هوشمند در آن قرار دارد استفاده می‌کند.

حال باید دید اپل چه زمانی سیستم حلقه هوشمند جدید را به مرحله تولید خواهد رساند. آیا ممکن است همزمان با رونمایی هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل در سال آینده شاهد معرفی حلقه هوشمند نیز باشیم یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی