ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی دوباره در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت

قانون‌گذاران آمریکا دوباره هواوی را در فهرست شرکت‌هایی قرار دادند که برای امنیت ملی ایالات متحده تهدید محسوب می‌شوند. با این حساب، به نظر می‌رسد که امیدهای هواوی برای تغییر شرایط در دوران ریاست جمهوری بایدن ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

قانون‌گذاران آمریکا دوباره هواوی را در فهرست شرکت‌هایی قرار دادند که برای امنیت ملی ایالات متحده تهدید محسوب می‌شوند. با این حساب، به نظر می‌رسد که امیدهای هواوی برای تغییر شرایط در دوران ریاست جمهوری بایدن کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

طبق اعلام مقامات آمریکایی، گروهی از شرکت‌های مخابراتی از جمله هواوی، ZTE، «هایترا»، «هانگژو هیک‌ویژن» و «داهوآ» به عنوان تهدیدی غیرقابل پذیرش برای امنیت ملی ایالات متحده تلقی شده‌اند. «جسیکا روزن‌ورسل» رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا می‌گوید: «این فهرست گام بزرگی در راستای بازگردانی اعتماد به شبکه‌های مخابراتی ماست.» او افزود:

«این فهرست رهنمودی معنادار است که همزمان با ساخت شبکه‌های نسل بعدی در سراسر کشور [آمریکا]، اطمینان می‌یابد که اشتباهات قبل تکرار نشود یا از تجهیزات و خدماتی استفاده نشود که علیه امنیت ملی ایالات متحده یا امنیت و ایمنی آمریکایی‌ها تهدید ایجاد می‌کنند.»

فهرست ارائه‌شده از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال و «وزارت امنیت میهن [آمریکا]» نام پنج شرکت چینی را در بر می‌گیرد که در زمینه عرضه تجهیزات و خدمات مخابراتی فعالیت می‌کنند. موسس و مدیرعامل هواوی «رن ژنگفی» چند هفته پیش خواستار گفتگو با جو بایدن و رفع تحریم‌ها شده بود.

آقای ژنگفی که پس از یک سال در مقابل خبرنگاران حاضر شده بود گفت علی‌رغم مشکلاتی که در اکثر کشورهای غربی برای هواوی پیش آمده، او حالا به توانایی‌های این شرکت برای بقا و زنده ماندن اطمینان بیشتری پیدا کرده است. ژنگفی با اشاره به آمادگی هواوی برای خرید فناوری از شرکت‌های آمریکایی از کاخ سفید خواست تا تغییراتی را اعمال کند که برای هر دو طرف سودمند باشد.

هواوی در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد و تا دهه‌ها در بازارهای جهانی حضور چشمگیری نداشت. اما این شرکت در چند سال اخیر به بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان تجهیزات مخابراتی و یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن‌های هوشمند تبدیل شد. با این حال، نبرد تجاری آمریکا و چین در دوران ترامپ این شرکت را در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    آفرین جوی خوابالو
    این درسته

  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

    آمریکای کثیف

مطالب پیشنهادی