ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی نسخه بهینه فتوشاپ را برای مک‌های مجهز به چیپ M1 منتشر کرد

اپل چندین ماه پیش مک‌های مجهز به چیپ M1 را وارد بازار کرد و شرکت‌های مختلف در حال بهینه‌سازی نرم‌افزارهای خود برای این پردازنده هستند. حالا ادوبی نسخه مخصوص فتوشاپ را برای این محصولات منتشر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

اپل چندین ماه پیش مک‌های مجهز به چیپ M1 را وارد بازار کرد و شرکت‌های مختلف در حال بهینه‌سازی نرم‌افزارهای خود برای این پردازنده هستند. حالا ادوبی نسخه مخصوص فتوشاپ را برای این محصولات منتشر کرده است.

در ماه دسامبر ۲۰۲۰ نسخه بهینه لایت روم برای مک‌های مجهز به چیپ M1 و محصولات ویندوزی با پردازنده‌های مبتنی بر ARM منتشر شد. در آن زمان، ادوبی آزمایش نسخه بهینه برخی دیگر از برنامه‌هایش مانند فتوشاپ را کلید زد و حالا نسخه جدید این نرم افزار ویرایش تصویر برای محصولات اپل از راه رسیده است.

این نسخه بهینه عملکرد قابل توجهی دارد. طبق ادعای ادوبی، این نسخه در تست‌های داخلی تا ۱.۵ برابر سرعت بالاتری داشته و برخی فعالیت‌ها را در مقایسه با زمان استفاده از شبیه‌ساز «Rosetta 2»، بطور قابل توجهی سریعتر انجام می‌دهد. حالا برخی عملیات‌ها مانند باز و بسته کردن فایل‌ها، اعمال فیلترها و انتخاب سوژه با سرعت بسیار بالاتری در مک‌های مجهز به چیپ M1 انجام می‌شوند.

مک‌بوک پرو

با وجود انتشار چنین نسخه‌ای، همچنان برخی قابلیت‌های فتوشاپ برای استفاده کامل از چیپ M1 اپل بهینه نشده‌اند و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده در اختیار کاربران قرار بگیرند. از این ویژگی‌ها می‌توان به «Preset Syncing» و «Invite to Edit Cloud Documents» اشاره کرد که طبق گفته ادوبی، برای استفاده از آن‌ها باید از نسخه قبلی فتوشاپ با لایه شبیه‌ساز Rosetta 2 کار کرد.

ادوبی همچنین ویژگی‌های جدیدی به نسخه مخصوص آیپد فتوشاپ اضافه کرده که شامل تاریخچه نسخه اسناد ابری و همچنین ویرایش آفلاین اسناد ابری می‌شود. ویژگی اول امکان برگشت به نسخه‌های قبلی تا ۶۰ روز قبل را فراهم می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند نسخه‌های قدیمی را ذخیره کنند و نام آن‌ها را تغییر دهند. علاوه بر این، می‌توان آن‌ها را به لیست بوکمارک هم اضافه کرد.

فتوشاپ

قابلیت ویرایش آفلاین اسناد ابری، به کاربران اجازه می‌دهد که اسناد مبتنی بر فضای ابری خود را دانلود و درون دستگاه ذخیره کنند تا امکان ویرایش آنلاین آن‌ها فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی