ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: کشورها به استفاده از واکسن کرونا آسترازنکا ادامه دهند

اخیرا تعدادی از کشورهای اروپایی تزریق واکسن کرونا آسترازنکا را بخاطر احتمال ایجاد لخته خون متوقف کرده‌اند، اما حالا سازمان بهداشت جهانی از کشورها درخواست کرده که به استفاده از این واکسن ادامه دهند. بیانیه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اخیرا تعدادی از کشورهای اروپایی تزریق واکسن کرونا آسترازنکا را بخاطر احتمال ایجاد لخته خون متوقف کرده‌اند، اما حالا سازمان بهداشت جهانی از کشورها درخواست کرده که به استفاده از این واکسن ادامه دهند.

بیانیه سازمان بهداشت جهانی در زمانی منتشر شده که کشورها از ترس ایجاد لخته خون در افراد، تزریق این واکسن را متوقف کرده‌اند. اگرچه WHO اعلام کرده که این گزارش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، اما به این موضوع اشاره داشته که هنوز به ارتباطی میان واکسن کرونا آسترازنکا و لخته‌های خون دست پیدا نکرده است.

طبق گزارش CNBC، «ماری‌آنجلا سیمائو»، دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی به ادامه ایمن‌سازی جمعیت اشاره کرده:

«موضع WHO در این راستا قرار دارد که تا زمانی که رابطه میان واکسن و لخته خون پیدا شود، باید به ایمن‌سازی ادامه دهیم. مردم هر روز می‌میرند و افرادی هستند که پس از مصونیت، بنابر دلایل دیگری جانشان را از دست می‌دهند.»

این گفته زمانی مطرح می‌شود که فردی در دانمارک پس از دریافت واکسن کرونا آسترازنکا به علت ایجاد لخته خون، جانش را از دست می‌دهد. در کشور اتریش هم فرد دیگری با دریافت واکسن این کمپانی، در نتیجه اختلال شدید در انعقاد خون مرده است. در ایتالیا دو مرد جانشان را بخاطر واکسن کرونا این شرکت از دست داده‌اند.

واکسن کرونا آسترازنکا

در حال حاضر مدرکی مبنی بر اینکه واکسن کرونا این شرکت موجب افزایش ریسک تشکیل لخته خون می‌شود، وجود ندارد. به گفته متخصصان، مزایای مصونیت در برابر کرونا از ریسک ایجاد لخته خون بالاتر است.

در حالی که سازمان بهداشت جهانی به بررسی گزارش‌ها ادامه می‌دهد و در صورت دستیابی به نتایج، آن‌ها را منتشر می‌کند، آسترازنکا اعلام کرده که شواهدی مبنی بر اینکه واکسن آن موجب افزایش ریسک ایجاد لخته خون می‌شود، وجود ندارد.

به گفته آژانس پزشکی اروپا (EMA)، نشانه‌ای مبنی بر اینکه واکسن موجب چنین مشکلی شده، وجود ندارد و از ۵ میلیون نفری که در این اتحادیه واکسن دریافت کرده‌اند، ۳۰ نفر با لخته خون مواجه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی