ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس سازمان نصر تهران: مصوبه مجلس قطعا باعث افزایش قیمت اینترنت می‌شود

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام کرد که با مصوبه مجلس در مورد افزایش حق‌السهم اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت مخالف است و در این‌باره جلساتی را برگزار کرده. او گفت امیدوار است حالا که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۹

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام کرد که با مصوبه مجلس در مورد افزایش حق‌السهم اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت مخالف است و در این‌باره جلساتی را برگزار کرده. او گفت امیدوار است حالا که علی رغم تمام مشکلات، این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده، لااقل اجرای آن به درستی انجام شود.

آخرین نشست خبری سال ۱۳۹۹ سازمان نصر تهران صبح امروز با حضور اصحاب رسانه به صورت آنلاین برگزار شد. در این نشست درباره موضوعات مختلفی از جمله انتخابات نصر کشور و مصوبات مجلس و جلسه سازمان نصر تهران با فعالین حوزه رمز ارز صحبت شد.

اسلامی: مصوبه مجلس صد در صد باعث گرانی اینترنت خواهد شد

«حسین اسلامی» رئیس سازمان نصر تهران با ذکر این نکته که این سازمان از همان ابتدای امر نسبت به مصوبه مجلس درباره افزایش حق‌السهم اپراتورها نگرانی‌های زیادی داشته اعلام کرد که در حد و اندازه خود در برابر این مصوبه اقداماتی انجام داده‌اند: «اما برای این کار سازمان نصر کشور هم باید فعال باشد و مطالبه‌گری کند.»

به گفته اسلامی آنها جلسه‌ای در این رابطه با کمیسیون اینترنت تهران برقرار کردند و این کمیسیون مخالفت صریح خود را در رابطه با این مصوبه اعلام کرده است:

«گلایه ما اینست که چرا چنین تصمیم‌گیری‌هایی انجام می‌شود و هیچ مشورتی با ما نمی‌شود. این نوع تصمیم گیری‌ها حتی اگر برای درآمدزایی دولت باشد.باید با بخش خصوصی درباره‌اش مشورت شود وگرنه نتایج خوبی نخواهد داشت. حال که این مصوبه به تصویب رسیده باید مراقبت کنیم که هزینه اینترنت معقول بماند. اصرار بر اینکه افزایش ده درصدی، هزینه‌های اپراتورها را بیشتر نمی‌کند یک اصرار اشتباه است و باید این موضوع به درستی مورد تحقیق قرار گیرد تا گرانی بدتری در کار نباشد.»

اسلامی: رییس نصر کشور باید حضور جدی در تهران داشته باشد

ریاست نصر تهران با اعلام این نکته که سازمان نصر تهران همیشه آماده ارائه پیشنهادات و راهنمایی‌ها و مشاوره به تمامی فعالین فاوا است اعلام کرد که کاندیداهای شورای شهر و نصر کشوری می‌توانند آنها را امین خود بدانند: «ما حاضر هستیم نظرات کارشناسی خود را با آنها در میان بگذاریم. ما امروزه احتیاج به افرادی خبره در حوزه فاوا در شورای شهر تهران داریم و امیدواریم که بتوانیم راهنمای خوبی برای کاندیداها باشیم.»

او در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر ارزیابی شخصی‌اش درباره انتخابات نصر کشور که با پیروزی شهرستان‌ها همراه بود گفت: «ما هیچ گاه به دنبال تفکیک بین شهرستان و تهران نیستیم و نباید این تصور اشتباه به وجود بیاید. ما انتظار داشتیم که برگزاری هیات عمومی به تعویق بیفتد تا بتوان تصمیم‌گیری‌های بهتری داشت و تصور می‌کنم دوستان می‌توانستند همراهی بهتری داشته باشند. در حال حاضر تفاهمی صورت گرفته که یکی از سه نفری که برای ریاست نصر کشوری اعلام می‌شود، از اعضای استان تهران باشد.»

اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم مثل قبل معتقد است که رییس سازمان نصر کشور باید از تهران باشد به دیجیاتو می‌گوید که آنها در اینباره صرفا می‌توانند پیشنهاد بدهند و تصمیم‌گیر نهایی نیستند: «تصمیم آخر با شورای مرکزی و نهادهای بالا دستی است اما تجربه چند ساله‌ای که در ادوار مختلف داشتیم به ما نشان داده که رییس نصر کشور همیشه از استان تهران بوده است. من که شخصا این توفیق را ندارم در نصر کشور در خدمت دوستان باشم و هرکس این پست را برعهده بگیرد ما با او همسو خواهیم بود. احساسی که ما داریم اینست که رییس سازمان نصر باید حضور جدی و محکم در تهران داشته باشد تا بتواند راه را درست پیش ببرد. خیلی از موضوعات در دوران کرونا هم نیازمند برقراری جلسه حضوری و ارتباط گیری با بخش‌های مختلف مستقر در پایتخت را دارد.»

اسلامی با ذکر این نکته که جوانان بسیاری در شورای مرکزی حضور دارند ابراز امیدواری کرد که بزرگان دیگر در این شورا راه را برای جوانان که به دنبال تحول هستند باز کنند:‌ «نگاه شورای نصر کشور در حال حاضر هم یک نگاه رو به جلو است و جوانان در این نگاه پیشتاز هستند.»

اسلامی: در حوزه رمز ارزها با دادگستری تهران مکاتباتی داشتیم

اسلامی همچنین درباره جلسه‌ای که سازمان نصر تهران با فعالین رمز ارز تهران و نمایندگان قوه قضاییه داشته صحبت کرد و گفت این جلسه چند ساعته نتایج خوبی به همراه داشته است: «این جلسه به دو مکاتبه انجامید که امیدواریم برای حوزه رمز ارزها موثر واقع شود.» به گفته اسلامی دو نامه به فراکسیون تحول اقتصاد دیجیتال مجلس و یکی دیگر به دادگستری تهران از سوی نصر تهران ارسال شده و در آ» پیشنهاداتی برای بهتر شدن اوضاع رمز ارزها مطرح شده است: «متن این نامه را به زودی به طور علنی منتشر می‌کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی