ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد ضعیف موبایل گوشی گیمینگ راگ فون 5 در تست مقاومت [تماشا کنید]

ایسوس راگ فون 5 در حال حاضر قدرتمندترین گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ بازار است. «زک نلسون» از کانال یوتیوب «JerryRigEverything» مقاومت آن را در مقابل خراش‌،‌ خمش و آتش به بوته آزمایش گذاشت. با وجودی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

ایسوس راگ فون 5 در حال حاضر قدرتمندترین گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ بازار است. «زک نلسون» از کانال یوتیوب «JerryRigEverything» مقاومت آن را در مقابل خراش‌،‌ خمش و آتش به بوته آزمایش گذاشت. با وجودی که انتظار می‌رفت موبایل گیمینگ جدید ایسوس بتواند در تست خمش عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اما این اتفاق نیفتاد.

طبق معمول،‌ زک نلسون ابتدا کار را با تست مقاومت نمایشگر در برابر خط و خش آغاز کرد. همان‌طور که در ویدیوی تست مقاومت مشاهده می‌کنید،‌ نمایشگر راگ فون 5 در سطح 6 خط می‌افتد و در سطح 7 نیز شیارهای عمیق‌تری روی صفحه نمایش آن ایجاد می‌شود.

در حین تست مقاومت، زک نلسون به این موضوع اشاره می‌کند که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دستگاه عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد و نمی‌تواند با سرعت قفل دستگاه را باز کند. البته برای گوشی‌های هوشمند مخصوص گیمینگ، عملکرد قدرتمند دستگاه حرف اول را می‌زند و قابلیت‌هایی مانند مجهز بودن به حسگر اثرانگست از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

در مرحله بعدی تست مقاومت، نمایشگر موبایل ایسوس در معرض حرارت قرار داده می‌شود. معمولا نمایشگرهای OLED می‌توانند تا 30 ثانیه در تست حرارت دوام بیاورند. در ویدیوی تست مقاومت، واکنش نمایشگر راگ فون 5 در مقابل حرارت نشان داده شده است.

بعد از تست حرارت نوبت به تست خمش می‌رسد. با وجودی که راگ فون 5 دستگاهی از جنس شیشه با فریم فلزی است، اما عملکرد خوبی در تست خمش از خود نشان نمی‌دهد و با کمی خم کردن موبایل، به نظر می‌رسد دستگاه در معرض آسیب جدی قرار گرفته است. انتظار نمی‌رود موبایلی در چنین محدوده قیمت و مخصوص گیمینگ در تست خمش چنین عملکرد ضعیفی از خود نشان دهد، اما متاسفانه راگ فون 5 عملکرد ناامید کننده‌ای در تست خمش دارد.

راک فون 5 با وجودی که از نظر نمایشگر و چیپست، گوشی گیمینگ قدرتمندی محسوب می‌شود، اما در تست خمش نتوانسته است سربلند بیرون بیاید و زک نلسون چنین موبایل قدرتمندی را بدون مقاومت و استحکام لازم به خودرویی با موتور قدرتمند ولی بدون لاستیک تشبیه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی