ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید کامپیوترهای iMac Pro را به طور رسمی متوقف کرد

تولید آی مک پرو کامپیوتر یکپارچه حرفه‌ای اپل که در دسامبر ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد، رسما متوقف شد. طبق گزارش ارائه شده از سوی MacRumors دیگر از طریق فروشگاه‌ آنلاین اپل در ایالات متحده نمی‌توان کامپیوترهای آی مک پرو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

تولید آی مک پرو کامپیوتر یکپارچه حرفه‌ای اپل که در دسامبر ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد، رسما متوقف شد.

طبق گزارش ارائه شده از سوی MacRumors دیگر از طریق فروشگاه‌ آنلاین اپل در ایالات متحده نمی‌توان کامپیوترهای آی مک پرو را سفارش داد. باید به این نکته اشاره کرد که اپل صفحه وب مربوط به این کامپیوترها را به صورت کلی حذف کرده، بنابراین در این مقطع زمانی بازگشت آن بسیار بعید به نظر می‌رسد.

پیش از این هم برخی کاربران عدم تولید کامپیوترهای آی مک پرو را اعلام کرده بودند. در اوایل ماه جاری، اپل تمام کامپیوترهای رومیزی آماده سفارش خود را حذف کرد و فقط محصول پایه ۴,۹۹۹ دلاری خود را باقی گذاشت. در آن زمان اپل خاطر نشان کرد که تنها کامپیوترهای iMac Pro موجود برای خرید در دسترس خواهند بود و محصول جدیدی تولید نخواهد شد.

آی مک پرو اولین کامپیوتر مک اپل است که از آن با این نام یاد می‌شود و در زمان انتشار خود از طرف اپل به عنوان «قدرتمندترین کامپیوتر مک ساخته شده» مورد استقبال قرار گرفت. این کامپیوترها از پردازنده‌های ۸، ۱۰، ۱۴ و ۱۸ هسته‌ای اینتل زئون، نمایشگر با وضوح کیفیت 5K، گرافیک AMD Vega، تراشه T2 و مواردی دیگر بهره می‌برد.

همچنین این محصول با رنگ خاکستری (Space Gray) در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفت که در مقایسه با رنگ روشن‌تر کامپیوترهای iMac معمولی از برجستگی بیشتری برخوردار بود. به علاوه، کامپیوترهای آی مک پرو برای اولین بار مجیک کیبورد و مجیک ماوس را معرفی کرد. این دو محصول هنوز برای کامپیوترهای مک دیگر موجود هستند.

با این وجود در حالی که اپل مدل‌های بعدی مک پرو را آماده می‌کرد، تولید این کامپیوترها را به طور گسترده‌ای متوقف کرد. اپل جدیدترین مک پرو خود را در دسامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد.

اپل در حال آماده سازی اولین کامپیوترهای آی مک با پردازنده اختصاصی خود است. انتظار می‌رود این محصول اولین طراحی مجدد خط تولید کامپیوترهای رومیزی اپل در تقریبا یک دهه گذشته باشد. در حال حاضر تاریخ عرضه رسمی این محصولات از سوی اپل اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی