ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تایوان
تکنولوژی

کاهش تولید چیپ در تایوان به دنبال خشکسالی

تایوان از کشورهایی است که تولید بسیاری از چیپ‌های کامپیوترها و گجت‌های مورد نیاز جهان را به عهده دارد اما خشکسالی در این کشور بر کاهش تولید چیپ‌هایی از جمله رم و پردازشگر گرافیکی تاثیر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

تایوان از کشورهایی است که تولید بسیاری از چیپ‌های کامپیوترها و گجت‌های مورد نیاز جهان را به عهده دارد اما خشکسالی در این کشور بر کاهش تولید چیپ‌هایی از جمله رم و پردازشگر گرافیکی تاثیر گذاشته است.

تولید چیپ و پنل‌های نمایشگر نیاز به مقدار بسیار زیادی آب خالص دارد. برخی از آب‌های استفاده شده در این کارخانه‌ها امکان بازیافت را دارند اما کارخانه‌ها همچنان نیازمند منبع آب قابل اطمینان هستند. بعضی تولیدات نظیر مادربرد، کارت‌های گرافیک، ماژول‌های حافظه، SSD و دیگر تولیدات بردهای الکترونیکی هم نیاز به آب فراوان دارند؛ با این حال در مقایسه با تولید نمایشگر و برخی چیپ‌های دیگر، آب کمتری مصرف می‌کنند.

وخامت شرایط کم آبی در تایوان در حدی است که حتی مقامات محلی تصمیم به سهمیه‌بندی آب از ماه آوریل (چند روز آینده) گرفته‌اند. در حال حاضر کمپانی‌هایی نظیر AU Optronics و TSMC مشغول انتقال آب و نیز حفر چاه هستند و تولید چیپ‌های کامپیوتر و نمایشگرها به شکل معمول پیش می‌رود اما هر لحظه احتمال آن وجود دارد که شرایط وخیم شود.

تایوان

مقامات تایوان در چهارشنبه گذشته از طرح خود برای کاهش ذخیره آب کاربری صنعتی در شهرهای تایچونگ، میااولی و  جانگوآ به میزان ۱۵ درصد از ۱۷ فروردین ماه گفته‌اند. همچنین قرار است تامین آب لوله‌کشی در این مناطق برای دو روز در هفته متوقف شود. البته محدودیت‌های شدیدتر تنها شامل حال مردم خواهد شد و تاثیری بر کاربران صنعتی نخواهد داشت. به این ترتیب مناطقی که با مشکل کاهش منابع آب موجه شده‌اند باید از منابع آبی دیگر نظیر کامیون‌های انتقال آب، ذخیره آب محلی و یا آب‌های زیر زمینی استفاده کنند.

به گفته کمپانی تولید چیپ TSMC، از آنجایی که این شرکت آب مصرفی خود را از طریق کامیون‌‌های تانکر دار تامین می‌کند، محدودیت‌های جدید تاثیری بر عملکرد کارخانه تایچونگ این شرکت ندارد. با این حال این کمپانی مشغول حفر چاه هم هست. شرکت تولید چیپ میکرون هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است. شرکت‌های تولید پنل نمایشگر AUO و Innolux اما برای بازیافت بیشتر آب مورد استفاده به منظور هماهنگ شدن با سهمیه‌بندی آماده شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی