ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا خواستار افزایش جریمه خودروسازانی است که استانداردهای آلایندگی را رعایت نمی‌کنند

کمپانی تسلا از دادگاه استیناف حوزه دوم ایالات متحده آمریکا درخواست کرده فورا قوانین مربوط به افزایش جریمه در صورت رعایت نشدن استانداردهای میزان مصرف سوخت را دوباره برقرار کند. این قوانین که در زمان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۰:۳۰

کمپانی تسلا از دادگاه استیناف حوزه دوم ایالات متحده آمریکا درخواست کرده فورا قوانین مربوط به افزایش جریمه در صورت رعایت نشدن استانداردهای میزان مصرف سوخت را دوباره برقرار کند. این قوانین که در زمان ریاست جمهوری اوباما اجرا می‌شدند، با روی کار آمدن ترامپ به تعویق افتاده و به خودروهای مدل 2022 موکول شدند.

خودروساز کالیفرنیایی معتقد است تعلیق موقت این قوانین غیرقانونی بوده و از ارزش مشوق‌هایی که سازندگان خودروهای الکتریکی از جمله تسلا از آن نفع می‌بردند، می‌کاهد.

شاید بدانید با سختگیرانه‌تر شدن قوانین زیست محیطی، تسلا به تجارت اعتبار آلایندگی رو آورده و از این طریق سودهای کلانی را به جیب می‌زند. برای نمونه این شرکت در سال گذشته 1.5 میلیارد دلار از فروش اعتبار به دیگر خودروسازان کسب کرده است. با توجه به این مساله، باید گفت تغییر سیاست ترامپ و لغو قوانین مربوط به دوره اوباما، برای تسلا گران تمام شده و این شرکت به نوعی از این امر ناراحت است!

اما نکته تامل‌برانگیز اینکه دولت بایدن عجله‌ای برای احیای این قوانین نداشته و معتقد است فرایندهای موجود به صورت طبیعی تا پایان طی شوند. انتظار می‌رود این فرایندها حدود شش ماه طول بکشد و اگر دادگاه موافقت کند، خودروسازان در صورت عدم رعایت استانداردهای مربوط به میزان مصرف سوخت (CAFE) مثل سابق ملزم به پرداخت جریمه‌های سنگین نخواهند شد.

قبلا قرار بر این بود که به ازای 0.04 لیتر مصرف سوخت بیشتر در هر کیلومتر، میزان جریمه برای خودروهای نو از 5.50 دلار به 14 دلار به افزایش پیدا کند. این رقم با احتساب تورم تعیین شده، چرا که مبلغ اصلی جریمه 5 دلار بوده و در 5 دهه گذشته تنها یک بار افزایش داشته است.

خودروسازان سنتی نسبت به افزایش جریمه نگران هستند. استلانتیس یکی از این خودروسازان است که شاید به یکی از بزرگ‌ترین بازندگان تبدیل شود. بد نیست بدانید زیرمجموعه‌های این کمپانی 79 میلیون دلار به خاطر عدم رعایت استانداردهای مصرف سوخت سال 2017 پرداخت کرده‌اند. این شرکت تخمین می‌زند در صورت سخت‌تر شدن استانداردها، مبلغ جریمه پرداختی ممکن است تا 590 ملیون دلار بالا برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی