ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیوی فوق‌العاده فوران آتشفشان ایسلند از فاصله بسیار نزدیک

در روزهای گذشته شاهد انتشار تصاویر و ویدیوهای جذابی از فوران آتشفشان ایسلند بوده‌ایم، اما در این میان یک عکاس برای ضبط یک ویدیوی خارق‌العاده به اندازه‌ای پهپادش را به آن نزدیک کرده که بخش‌هایی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

در روزهای گذشته شاهد انتشار تصاویر و ویدیوهای جذابی از فوران آتشفشان ایسلند بوده‌ایم، اما در این میان یک عکاس برای ضبط یک ویدیوی خارق‌العاده به اندازه‌ای پهپادش را به آن نزدیک کرده که بخش‌هایی از آن ذوب شده‌اند.

این ویدیو از نظر بصری و صوتی فوق‌العاده است و نمونه‌های کمی مشابه آن تا به امروز منتشر شده‌اند. کوه آتشفشانی «فاگراداسفیاک» در فاصله کمی از پایتخت ایسلند یعنی «ریکیاویک» قرار گرفته است.

این عکاس به نام «Garðar Ólafs» برای ضبط این فیلم از فوران آتشفشان ایسلند از پهپاد DJI استفاده کرده و به اندازه‌ای خوش شانس بوده که تمام پهپاد خود را در زمان ضبط این ویدیو از دست نداده. البته با توجه به خروجی، چنین ریسکی ارزش داشته است.

به گفته Ólafs، پهپاد برای ضبط این ویدیو وارد دهانه آتشفشان شده:

«با پهپاد خود در حال پرواز در نزدیکی فوران بودم و تصمیم گرفتم که چنین وضعیتی را از بالا ببینم. به آرامی ارتفاع پهپاد را تا جایی که بتوانم گدازه در حال فوران را مشاهده کنم، کم کردم. با این حال زمانی که سرم را بلند کردم، دیگر پهپاد را نمی‌دیدم. در حقیقت پهپاد درون دهانه آتشفشان قرار داشت.»

این عکاس متوجه شد که اگر برای مدت زمان زیادی پهپاد در چنین وضعیتی بماند، از بین می‌رود. به همین علت تصمیم می‌گیرد که آن را از ناحیه خطر دور کند و به محل اولیه بازگرداند.

پس از بازگشت به محل اولیه، Ólafs متوجه ذوب شدن بخش‌هایی از این پهپاد و همچنین سنسورهایش می‌شود. در حالی که همچنان می‌توان با این پهپاد پرواز کرد، عملکردش مشابه قبل نیست و در طول پرواز چندین خطا می‌دهد.

Ólafs که محل زندگی‌اش تنها ۱۵ دقیقه از محل فوران این کوه آتشفشانی فاصله دارد، برای ثبت چنین ویدیوی فوق‌العاده‌ای احساس اجبار کرده و به همین دلیل پهپادش را به خطر انداخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی