ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برندگان جایزه تورینگ ۲۰۲۰ مشخص شدند

«آلفرد آهو» و «جفری اولمن» به دلیل فعالیت‌های ارزشمند خود در توسعه کامپایلر برای زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، برنده جایزه تورینگ ۲۰۲۰ شدند. جایزه یک میلیون دلاری تورینگ به عنوان جایزه نوبل برای علوم کامپیوتر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

«آلفرد آهو» و «جفری اولمن» به دلیل فعالیت‌های ارزشمند خود در توسعه کامپایلر برای زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، برنده جایزه تورینگ ۲۰۲۰ شدند.

جایزه یک میلیون دلاری تورینگ به عنوان جایزه نوبل برای علوم کامپیوتر هر سال از سوی انجمن ACM به افرادی که نقشی موثر در زمینه علوم کامپیوتر داشته باشند اعطا می‌شود. این جایزه به افتخار آلن تورینگ پدر علوم کامپیوتر نامگذاری شده است. تاکنون متخصصانی به دلیل تلاش‌های خود در حوزه توسعه هوش مصنوعی، طراحی چیپ‌های محاسباتی در گوشی‌های هوشمند، فناوری‌های مربوط به شبکه جهانی وب، رمزگذاری داده‌ها و گرافیک رایانه‌ای جایزه یک میلیون دلاری تورینگ را از آن خود کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۰ نیز این جایزه به اولمن و آهو تعلق گرفت که از سال ۱۹۶۷ همکاری خود را در آزمایشگاه‌های بل و مرکز تحقیقات مشهور AT&T آغاز کردند. در حال حاضر اولمن استاد دانشگاه استنفورد و مدیر اجرایی شرکت یادگیری الکترونیکی علوم کامپیوتر «Gradiance» است. آلفرد آهو نیز به عنوان استاد ارشد دانشگاه کلمبیا مشغول فعالیت است.

کامپیوترهای امروزی با طیف وسیعی از انواع داده‌ها و دستورات دقیق با زبان های سطح بالا و نسبتا قابل درک برای انسان برنامه ریزی می‌شوند. کامپایلرها، دستورالعمل‌های زبان را به کد ماشین تبدیل می‌کنند تا پردازنده‌ها این کدهای ماشینی را درک کنند. آهو و اولمن در زمینه ترجمه دستورالعمل‌های برنامه‌های سطح بالا به کد ماشین سطح پایین به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردند.

سال گذشته نیز دو نفر از کارمندان سابق پیکسار که در زمینه گرافیک کامپیوتری پیشرو هستند، جایزه تورینگ ۲۰۱۹ را از آن خود کردند. دستاورد کارمندان سابق پیکسار، «‌پت هنرهان» و «ادوین کتمول» توسعه فناوری گرافیک کامپیوتری است که نقش اصلی را در تولید انیمیشن داستان اسباب بازی برعهده داشت.

شرکت‌های گوگل و اینتل حامیان مالی جایزه یک میلیون دلاری تورینگ هستند و برای برنده شدن در جایزه تورینگ باید در زمینه کامپیوتر فرد بسیار تاثیرگذاری باشید تا بتوانید در فهرست افراد دریافت کننده این جایزه قرار بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی