ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه ۱.۱ میلیون دلاری اوبر به‌خاطر رد درخواست‌های سفر زن نابینا

در سال ۲۰۱۴ از اوبر به خاطر تبعیض قائل شدن علیه افراد نابینا و سگ‌های راهنمای این افراد شکایت شد و این شرکت در نهایت دو سال بعد پذیرفت که جریمه‌ای ۲.۶ میلیون دلاری را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

در سال ۲۰۱۴ از اوبر به خاطر تبعیض قائل شدن علیه افراد نابینا و سگ‌های راهنمای این افراد شکایت شد و این شرکت در نهایت دو سال بعد پذیرفت که جریمه‌ای ۲.۶ میلیون دلاری را بابت این پرونده پرداخت کند. ولی ظاهرا شرایط در اوبر تغییر نکرده و آن‌ها اخیرا با پرونده دیگری روبرو بوده‌اند.

این شرکت حالا باید جریمه‌ای ۱.۱ میلیون دلاری را به زن نابینایی پرداخت کند که در ۱۴ نوبت مختلف به خاطر عدم پذیرش درخواست سفر توسط رانندگان از کار، تولد و مراسم سال نو در کلیسا جا مانده یا زیر باران گرفتار شده و تحقیرهای گوناگونی را تجربه کرده است. برخی از این ۱۴ مورد قبل از توافق سال ۲۰۱۶ و برخی پس از صدور این حکم اتفاق افتاده است.

قاضی این پرونده می‌گوید: «اوبر به رانندگانی که علیه معلولان تبعیض قائل شده‌اند اجازه داده تا بدون هیچ جریمه‌ای به کار خود ادامه دهند.» در بخش دیگری از گزارش دادگاه آمده: «زمانی که اوبر تحقیقاتی را در این زمینه انجام داد، محققان این شرکت در برخی موارد به رانندگان یاد دادند که با چه دلایلی بدون تبعیض گذاشتن می‌توانند درخواست سفرها را رد کنند، این سازوکار به نوعی از رانندگان حمایت می‌کرد تا علی‌رغم شکایات مربوط به مسئله تبعیض به فعالیت در این پلتفرم ادامه دهند.»

البته گفتنی است که تمام این جریمه ۱.۱ میلیون دلاری به «لیسا اروینگ» نمی‌رسد. دادگاه صرفا ۳۲۴ هزار دلار را به عنوان غرامت به او اهدا می‌کند و ۸۰۵ هزار دلار به عنوان هزینه‌های حقوقی مصرف می‌شود. خانم اروینگ در مورد یکی از تجربه‌های خود می‌گوید یک بار یک راننده او را سوار کرد، اما بابت حضور سگ راهنما در داخل ماشین عصبانی بود و تهدید کرد که وی را در کنار جاده پیاده می‌کند. اروینگ می‌گوید درخواست‌هایش حداقل ۶۰ بار رد شده است.

اوبر حالا از طریق یک فرم پشتیبانی اختصاصی به مشکلات مربوط به حمل و نقل حیوانات راهنما رسیدگی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • linkin park
    linkin park | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

    غرامت تنها کاری که در ایران گرفتنش سخته

  • Chapdast
    Chapdast | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

    اینجور سیستم قضایی ای ارزومه

مطالب پیشنهادی