ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون به اخراج غیرقانونی دو کارگر معترض متهم شد

بررسی‌های انجام شده از سوی «شورای ملی روابط کار» (NLRB) حاکی از آن است که آمازون به صورت غیرقانونی کارگران انبار که نسبت به شرایط کاری خود در اوج همه گیری کرونا انتقاد کرده بودند،‌ ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

بررسی‌های انجام شده از سوی «شورای ملی روابط کار» (NLRB) حاکی از آن است که آمازون به صورت غیرقانونی کارگران انبار که نسبت به شرایط کاری خود در اوج همه گیری کرونا انتقاد کرده بودند،‌ اخراج کرده است.

سال گذشته آمازون دو نفر از کارگران انبار را اخراج کرد و این موضوع به شدت رسانه‌ای شد. ظاهرا این دو نفر یعنی «امیلی کانینگهام» و «مارن کوستا» نسبت به شرایط نامناسب کاری خود در یکی از انبارهای آمازون طی دوران همه گیری کرونا شکایت کرده بودند.

این دو نفر که نمایندگی از بقیه کارگران در مورد شرایط کاری خود در اوج همه گیری کرونا اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به موضوع شده بودند. گفته می‌شود آمازون به جای رسیدگی به موضوع، هر دو کارگر را در همان مقطع زمانی اخراج کرده است. موضوع به همین جا ختم نشد و کارگران اخراج شده موضوع را از طریق شورای روابط کار پیگیری کردند.

براساس آخرین بررسی‌های انجام شده،‌ ظاهرا نظر این شورا آن است که اگر آمازون نتواند پرونده کارگران اخراج شده را حل و فصل کند،‌ از سوی این شورا متهم خواهد بود.

با وجودی که کارگران اخراج شده ادعا می‌کنند نسبت به شرایط کاری خود در زمان همه گیری کرونا اعتراض کرده‌اند، اما آمازون نظر دیگری دارد و می‌گوید این دو کارگر بارها سیاست‌ها و قوانین داخلی شرکت را زیر پا گذاشته‌اند و علت اخراج آنها به همین موضوع مربوط می‌شود و ارتباطی به اعتراض آنها در مورد شرایط کاری در زمان کرونا ندارد.

سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«این دو کارمند به دلیل نقض مکرر سیاست‌ها و قوانین کاری شرکت اخراج شده‌اند و قطع همکاری با آنها ارتباطی با طرح مشکلات کاری ندارد.»

توجه به سلامت کارمندان در شرایط همه گیری کرونا از موضوعات مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها به آن توجه نشان می‌دهند. کارگران اخراج شده نسبت به برخی شرایط کاری خود اعم از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت برخی مسایل بهداشتی در محیط کار اعتراض کرده بودند. حال آنکه آمازون نظر دیگری دارد و می‌گوید علت اخراج آنها به نقض قوانین کاری شرکت مربوط می‌شود و ارتباطی به اعتراض آنها در مورد شرایط کاری در زمان همه گیری کرونا ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • neghab
    neghab | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

    خدا شاهده نگاه آزادی و دموکراسی و دستگاه قضا اروپا کنید و یه نگاه به کشور خودمون که دم از آزادی و امنیت میزنه

مطالب پیشنهادی