ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ام جی سایبرستر توسط SAIC معرفی شد؛ رودستری متعلق به آینده

خودروهای مفهومی مسیری طولانی را پیموده اند. به گونه‌ای که اولین مفهومی صنعت خودرو در سال 1938 به وجود آمد و از آن به عنوان اولین کانسپت تاریخ یاد می‌شود. در دوران مدرنیته هم، کانسپت‌ها ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

خودروهای مفهومی مسیری طولانی را پیموده اند. به گونه‌ای که اولین مفهومی صنعت خودرو در سال 1938 به وجود آمد و از آن به عنوان اولین کانسپت تاریخ یاد می‌شود. در دوران مدرنیته هم، کانسپت‌ها نمایانگر روند آینده طراحی‌های یک برند یا توانمندی آن شرکت در ساخت خودرو هستند. با توجه به تمام این صحبت‌ها، وارثان چینی گاراژ موریس یا همان کمپانی ام جی، آخرین کانسپت خود را زیر سایه همکاری با کمپانی سایک، معرفی کرده اند.

این خودرو مفهومی، سایبرستر نام دارد. یک خودرو الکتریکی اسپرت که تصاویر آن در پیج اینستاگرام کمپانی سایک، به نمایش گذاشته شده است.

ام جی در طراحی کانسپت سایبرستر، بسیار احساسی عمل کرده است. قضاوت درباره زیبایی آن، حداقل در نمونه‌های پرتو تایپ، بسیار سخت است. این خودرو در دفتر طراحان ارشد سایک در لندن، خلق شده است. این رودستر بدون آلایندگی، در نمای جلو، بسیار خاص و منحصر به فرد، ظاهر می‌شود. نمای عقب با چراغ‌های LED، امضای ویژه طراحان را به نمایش می‌گذارد و نشان از بازگشت تیم طراحی سایک به ریشه بریتانیایی برند ام جی دارد.

ام جی پیش از رونمایی سایبرستر هم، الکتریکی بودن آن را تایید کرده بود. ام جی می‌گوید که این خودرو قادر است تا 500 مایل (805 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ، بپیماید. در حالی که ادعا می‌شود شتاب 0 تا 99 کیلومتر بر ساعت آن نیز، کمتر از 3.0 ثانیه است.

درون کابین با مشاهده غربیلک فرمان یوغ شکل، غیر ممکن است که به یاد نسخه‌های جدید تسلا مدل S و مدل X نیفتید! چنانچه سایبرستر پای خود را به بازار آمریکا باز کند، احتمالا همچون تسلا به دلیل فرم فرمان خاص، مشمول سخت گیری‌های سازمان NHTSA می‌شود.

فعلا نمی‌توان پیش بینی کرد که آیا ام جی به فکر تولید انبوه سایبرستر می‌افتد یا نه، اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این خودروساز دو رگه، مدت‌هاست که در اندیشه عرضه یک مدل اسپرت تمام برقی به سر می‌برد. البته قطعا نه به این اندازه مفهومی و احساسی! فعلا فقط باید به انتظار نشست. چرا که گذر زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

    پیشنهاد همیشگی من ام جی قیمت مناسب کیفیت مناسب قدرت مناسب🙂

مطالب پیشنهادی