ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنرال موتورز و فورد به دلیل کمبود تراشه تولید خود را موقتا متوقف کردند

شرکت‌های جنرال موتورز و فورد موتور نیز به جمع قربانیان کمبود تراشه در جهان پیوسته و مجبور شدند که به صورت موقت تولید خود را متوقف کرده و تعطیلی چندین کارخانه در آمریکای شمالی را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

شرکت‌های جنرال موتورز و فورد موتور نیز به جمع قربانیان کمبود تراشه در جهان پیوسته و مجبور شدند که به صورت موقت تولید خود را متوقف کرده و تعطیلی چندین کارخانه در آمریکای شمالی را تمدید ‌کنند.

کارخانه جنرال موتورز که در حال حاضر نیز نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد، مدت زمان تعطیلی کارخانه را از یک هفته تا چند هفته اعلام کرده است. این شرکت پیشتر گفته بود که پس از دو هفته تعطیلی قصد دارد تولید پیکاپ‌های متوسط خود را یک بار دیگر آغاز کند.

از طرف دیگر، فورد جدول زمانی خود را اخیرا به روز کرده و در هفته آینده برنامه‌های خود در کارخانه‌های ایلینوی و میسوری را متوقف خواهد کرد. همچنین فورد از روز دوشنبه، کارخانه Flat Rock Assembly واقع در میشیگان را به مدت یک هفته تعطیل خواهد کرد. با وجود این تغییرات تولید وسایل نقلیه‌ای از جمله فورد اکسپلورر، لینکلن اوییتور، فورد ماستنگ و فورد ترانسیت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

جنرال موتورز

از نیم‌رسانا برای سیستم فرمان برقی و سیستم ترمز استفاده می‌شود که از اجزای اصلی مورد نیاز برای تولید خودرو محسوب می‌شوند. با وجود کمبود جهانی محصولات نیمه هادی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمده است، بسیاری از خودروسازان در حال حاضر با مشکل تامین قطعات اصلی روبرو هستند. از سوی دیگر در حال حاضر میزان تقاضای چیپ نیز در جهان در حال افزایش است.

کمبود تراشه از تابستان سال گذشته تاثیر بسیار منفی روی بازار جهانی ایجاد کرده است. حتی بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ از جمله اپل و سونی تحت تاثیر این کمبود قرار گرفته‌اند و برخی تولیدات آن‌ها از جمله مک‌بوک و پلی استیشن ۵ در حال حاضر به تعویق افتاده است.

فورد پیش از این عنوان کرده بود که این شرکت انتظار دارد کمبود تراشه در سال ۲۰۲۱ باعث کاهش درآمد این شرکت شده و با کاهش یک میلیارد دلاری به ۲/۵ میلیارد دلار برساند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود جنرال موتورز امسال حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. پیش‌بینی‌ها با توجه به کمبود جهانی تراشه و تاثیر آن روی اقتصاد جهانی انجام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی