ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارتاپ‌ها
کسب و کار

سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در آمریکا رکورد زد

سال گذشته میلادی شیوع ویروس کرونا تاثیر چشمگیری روی شرکت‌های حاضر در دنیای فناوری داشت و سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به این بخش داشتند. حالا طبق گزارشی جدید، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

سال گذشته میلادی شیوع ویروس کرونا تاثیر چشمگیری روی شرکت‌های حاضر در دنیای فناوری داشت و سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به این بخش داشتند. حالا طبق گزارشی جدید، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در آمریکا به یک رکورد جدید دست یافته است.

استارتاپ‌ها یا شرکت‌هایی که با سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا ریسک‌پذیر فعالیت می‌کنند، در سه ماهه اول ۲۰۲۱ توانسته‌اند ۶۴ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. این میزان برابر ۴۳ درصد کل جذب سرمایه این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

به گفته یکی از تحلیلگران شرکت «ارنست اند یانگ» به نام «جف گرابو»، چنین سرمایه‌گذاری شگفت‌انگیز است:

«ما هنوز در دوران همه‌گیری قرار داریم و سعی می‌کنیم از این وضعیت خارج شویم. سال گذشته میلادی همه ما فکر می‌کردیم که در لبه پرتگاه قرار داریم، اما حالا میزان سرمایه‌گذاری‌ها به یک رکورد دست پیدا کرده که شگفت‌انگیز است.»

در حالی که میزان سرمایه‌گذاری‌ها در استارتاپ‌ها در سال ۲۰۲۱ در آمریکا از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد، سوال مهم این است که آیا میزان آن‌ها به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد یا خیر.

سرمایه‌گذاری

به گفته گرابو، در سه ماهه اول ۲۰۲۱ حداقل ۱۸۳ قرارداد سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر منعقد شده که بیش از ۵۰ درصد کل قراردادها در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. بزرگترین قرارداد مربوط به شرکت خودروسازی کروز با سرمایه ۲ میلیارد دلاری در ژانویه با رهبری مایکروسافت است. ردموندی‌ها با یک قرارداد استراتژیک با جنرال موتورز دست به چنین سرمایه‌گذاری زدند.

در رتبه دوم شرکت تحویل کالای «Gopuff» قرار گرفته که توانسته در ماه مارس ۱.۱۵ میلیارد دلار سرمایه جمع کند. شرکت نرم افزاری Databricks در رتبه سوم به چشم می‌خورد و توانسته ۱ میلیارد دلار سرمایه بدست آورد.

بزرگترین سرمایه‌گذاری کمتر از ۱ میلیارد دلار مربوط به شرکت فضایی ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس می‌شود که توانسته در فوریه سرمایه ۸۵۰ میلیون دلاری بدست آورد و ارزش خود را به ۷۴ میلیارد دلار برساند.

علاوه بر شرکت‌های بزرگ، استارتاپ‌های کوچک هم توانسته‌اند در این بازه زمانی سرمایه زیادی به جیب بزنند. باید منتظر ماند و دید تا پایان ۲۰۲۱ میزان سرمایه‌گذاری‌ها از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی