ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت «کروز» سال ۲۰۲۳ در دبی سرویس تاکسی‌های خودران راه‌اندازی می‌کند

شرکت «کروز» می‌خواهد برنامه توسعه روبوتاکسی‌ها یا تاکسی‌های خودران خود را فراتر از سان‌فرانسیسکو آمریکا ببرد. این شرکت که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز به حساب می‌آید و تحت حمایت سافت‌بانک، مایکروسافت و هونداست، برای راه‌اندازی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

شرکت «کروز» می‌خواهد برنامه توسعه روبوتاکسی‌ها یا تاکسی‌های خودران خود را فراتر از سان‌فرانسیسکو آمریکا ببرد. این شرکت که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز به حساب می‌آید و تحت حمایت سافت‌بانک، مایکروسافت و هونداست، برای راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی با دبی به توافق رسیده و تست‌های خود را در ۲۰۲۳ آغاز می‌کند.

سرویس روبوتاکسی دبی از خودروهای «کروز اوریجین» استفاده خواهد کرد که اتومبیل‌هایی تماما برقی و بدون فرمان یا پدال هستند که برای حرکت سریع در بزرگراه‌ها طراحی شده‌اند. خودروهای اوریجین که در ماه ژانویه ۲۰۲۰ معرفی شدند، به‌زودی توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند.

البته کروز شرکتی هم در دبی راه‌اندازی خواهد کرد تا مسئولیت پیاده‌سازی، اجرای عملیات‌ها و نگهداری ناوگان این کمپانی را برعهده بگیرد. به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان راه و حمل و نقل دبی، این سرویس ابتدا با تعداد محدودی خودرو کار خود را آغاز می‌کند اما در نظر دارد که تا سال ۲۰۳۰ شمار ناوگانش را به ۴ هزار دستگاه برساند. روبوتاکسی‌ها به مرور زمان معرفی می‌شوند و رفته‌رفته بخش‌های مختلف دبی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

«حمدان بن محمد»، ولیعهد دبی می‌گوید توافق با شرکت کروز گام بزرگی در زمینه محقق‌سازی استراتژی حمل و نقل خودران دبی است که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ درصد از سفرهای جاده‌ای را به ناوگان وسایل نقلیه خودران بسپارد. در این قرارداد کروز تا سال ۲۰۲۹ به عنوان فراهم‌کننده انحصاری تاکسی‌های خودران و سرویس‌های دربستی دبی معرفی شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان راه و حمل و نقل دبی می‌گوید انتخاب کروز به عنوان شریک انحصاری این شهر پس از بررسی‌های دقیق و مفصل صورت گرفته و یک فرآیند چند ساله بوده است. دبی پس از آمریکا دومین منطقه‌ای خواهند بود که می‌خواهد به سمت حمل و نقل تماما خودکار برود. دبی می‌خواهد هزینه‌های جابه‌جایی خود را سالانه ۹۰۰ میلیون درهم کاهش دهد. حمدان بن محمد این معامله را اولین نوع معامله جهانی میان یک نهاد دولتی و یک توسعه‌دهنده پیشگام در زمینه اتومبیل‌های خودران می‌داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

    تا همین 10-15 سال پیش فاصله بین ایران و امارات فقط برج های خوشکل امارات بود اما الان فاصله بین این دو کشور در حد یک کشور ثروتمند و پیشرفته و یک کشور فقیر و عقب افتاده هست.

مطالب پیشنهادی