ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژر هواوی P50 به دلیل کمبود چیپ‌ از جعبه حذف می‌شود

به نظر می‌رسد هواوی هم مانند برخی برندهای دیگر از جمله اپل و سامسونگ در نسل جدید پرچمداران خود یعنی هواوی P50 شارژر را از جعبه حذف خواهد کرد، اما دلیل حذف شارژر برای هواوی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

به نظر می‌رسد هواوی هم مانند برخی برندهای دیگر از جمله اپل و سامسونگ در نسل جدید پرچمداران خود یعنی هواوی P50 شارژر را از جعبه حذف خواهد کرد، اما دلیل حذف شارژر برای هواوی با آنچه سایر شرکت‌ها می‌گویند متفاوت است.

برای اولین بار اپل شارژرهای خود را از جعبه‌های آیفون حذف کرد و حالا سایر شرکت‌ها هم همین روال را در پیش گرفته‌اند. در ابتدا سامسونگ و سپس شیائومی در برخی گوشی‌های خود از جمله گلکسی S21 شارژرها را از جعبه حذف کردند و حالا به نظر می‌رسد در جعبه گوشی هواوی P50 هم خبری از شارژر نخواهد بود. به گفته برخی منابع، این تصمیم هواوی مانند دیگر شرکت‌های به دلایل مالی یا زیست محیطی انجام نشده است.

هواوی

حذف شدن شارژر گوشی P50 به کمبود چیپ‌های شارژر مربوط می‌شود. کمبود محصولات نیم‌رسانا در جهان به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. تحریم‌‌های ایالات متحده و کمبود جهانی چیپ به مشکلات هواوی افزوده است. البته، هواوی همچنان شارژرهای جداگانه‌ای را در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا بتواند نیاز احتمالی آنها را مرتفع سازد.

اپل برای حذف شارژر و حتی هدفون‌ از جعبه‌های آیفون خود به صورت رسمی موضوع را توضیح داد. با توجه به اینکه تقریبا اکثر کاربران جدید آیفون از شارژر اپل استفاده می‌کنند، این شرکت با حذف شارژر قصد داشت میزان زباله‌های الکترونیکی تولید شده توسط لوازم جانبی را کاهش دهد. بنابراین اپل از یک طرف در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی کرده و از طرف دیگر با وادار کردن مصرف‌کنندگان به خرید لوازم جانبی، سودآوری می‌کند.

با این وجود همه کاربران مبنای زیست محیطی اقدام تجاری اپل را قبول ندارند و می‌گویند این شرکت باید گوشی را به هماره شارژر عرضه کند. سامسونگ و شیائومی نیز همین الگو را در پیش گرفتند، اما برای جلوگیری از نظارت نهادهای مختلف،‌روش‌های دیگری را نیز در پیش گرفتند. انتظار می‌رود سری هواوی P50 طی چند ماه آینده و با طراحی دوربین جدیدی روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی