ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی تا سال ۲۰۳۰ شبکه 6G راه‌اندازی می‌کند

هواوی اعلام کرده که شبکه‌ 6G را که ۵۰ برابر از شبکه 5G سریعتر خواهد بود، حدودا در سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در حالی به این موضوع اشاره می‌کند که شبکه 5G هنوز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

هواوی اعلام کرده که شبکه‌ 6G را که ۵۰ برابر از شبکه 5G سریعتر خواهد بود، حدودا در سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در حالی به این موضوع اشاره می‌کند که شبکه 5G هنوز در برخی کشور‌ها به تدریج در حال توسعه است.

ارتباطات همیشه یکی از بزرگترین نقاط قوت هواوی بوده است. کیفیت شبکه‌ 5G این شرکت در حال حاضر فاصله بسیار زیادی با سایر رقبا دارد و به نظر می‌رسد در فرآیند تحقیق و توسعه شبکه 6G هم پیشرو است.

طبق گفته «خو ژیژون» رئیس هیئت مدیره هواوی، شبکه‌ 6G حدود سال ۲۰۳۰ معرفی می‌شود و هواوی قصد دارد اطلاعات مربوط به این شبکه را در اختیار صنایع دیگر نیز قرار دهد.

شبکه 6G

«کوی بائوگوئو» معاون دانشکده اطلاعات دانشگاه چینهوا پیش بینی کرده است که 6G با وجود تاخیر ۱۰۰ میکرو ثانیه‌ای می‌تواند سرعت ۱۰۰۰ گیگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد. سرعت شبکه 6G پنجاه برابر بیشتر از سرعتی است که در حال حاضر توسط شبکه‌های 5G مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاخیر آن تنها یک دهم 5G خواهد بود.

با این حال، سرعت فوق ‌العاده بالا تنها یکی از نتایج 6G محسوب می‌شود. طبق گفته کارشناسان توسعه شبکه 6G باعث می‌شود در آینده تمام افراد در سراسر دنیا از ارتباطات بی‌سیم و ماهواره‌ای بهره مند شوند که از طریق تلفیق ارتباطات ماهواره‌ای می‌تواند منجر به پوشش جهانی یکپارچه شود.

علاوه بر این، فراهم‌سازی شبکه 6G نقاط ضعف فعلی 5G که در برخی شرایط منجر به اتصالات ضعیف می‌شود را برطرف خواهد کرد. سرعت پشتیبانی این شبکه از ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت هم فراتر می‌رود بنابراین در هنگام سفر هم به راحتی قابل دسترس است.

به نظر می‌رسد که هواوی در آینده دوران سختی را پشت سر خواهد گذاشت. با این حال اگر این شرکت موفق شود پیش از سایر رقبا 6G را وارد بازار جهانی کند، رقابت جهانی را به نفع خود تمام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    ۱۰۰۰ گیگابایت یعنی هشت هزار گیگابایت
    یعنی ۸ ترا بیت؟
    الان پورت ۱۰ جی هم می‌خوایم راه بندازیم برای سرور که چند صد نفر رو میخواد سرویس بده توش موندیم
    اونوقت هر کلاینت اینقدر سرعت داشته باشه؟

مطالب پیشنهادی