ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از پرچمداران «اکسپریا ۱ مارک ۳» و «اکسپریا ۵ مارک ۳» رونمایی کرد

سونی از گوشی های هوشمند پرچمدار اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ مجهز به دوربین تله فوتوی منحصر به فرد و بهره مندی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در کنار قابلیت پشتیبانی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

سونی از گوشی های هوشمند پرچمدار اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ مجهز به دوربین تله فوتوی منحصر به فرد و بهره مندی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در کنار قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G رونمایی کرد.

اکسپریا ۱ مارک ۳ از نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با رزولوشن 4K و پشتیبانی از محتوای HDR در کنار نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می برد. اکسپریا ۵ مارک ۳ نیز از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است.

هر دو موبایل پرچمدار جدید سونی از نمایشگر با نسبت تصویر ۹ به ۲۱، قاب فلزی نفیس و پنل پشتی شیشه ای بهره می برند. طراحی موبایل‌های جدید چشم نواز است.

 

سونی در رویداد رونمایی این دو گوشی هوشمند به دوربین تله فوتوی دستگاه‌ها با قابلیت تغییر فاصله کانونی در بین حالت های ۷۰ و ۱۰۵ میلی متری اشاره کرد. این دو حالت به ترتیب بزرگنمایی نوری حدودا ۲.۹ و ۴.۴ برابری را ایجاد می‌کند.

دوربین تله‌فوتو هر دو موبایل جدید دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۹ اینچی است که براساس فاصله‌ کانونی مورد استفاده، از لنزی با گشادگی دیافراگم f/2.3 یا f/2.8 استفاده می‌کند. گفتنی است سونی برای این دوربین تله‌فوتو از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز استفاده کرده است.

 

اکسپریا ۱ مارک ۳ با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایت و اکسپریا ۵ مارک ۳ نیز با رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار می گیرند. هر دو موبایل جدید مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژر سریع ۳۰ واتی هستند.

یکی از تفاوت های اصلی دو موبایل پرچمدار سونی به محافظ نمایشگر آنها مربوط می شود. اکسپریا ۱ مارک ۳ از محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوی برای پنل جلویی و گوریلا گلس ۶ برای پنل پشتی بهره می برد. در حالی که اکسپریا ۵ مارک ۳ هم در پنل جلویی و هم از پنل پشتی از محافظ گوریلا گلس ۶ برخوردار است. هر دو گوشی جدید سونی با استاندارد IP65 و IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت می کنند.

سونی هنوز قیمت گوشی های هوشمند جدید خود را اعلام نکرده است، اما انتظار نمی‌رود پرچمداران این شرکت قیمت پایینی داشته باشند.  انتظار می رود تابستان امسال اکسپریا ۱ مارک ۳ با ترکیب رنگ مشکی و بنفش و اکسپریا ۵ مارک ۳ در ترکیب رنگ مشکی و سبز به بازار عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • armin.falahati
    armin.falahati | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    بی ریخت مثل همیشه

  • mahdi
    mahdi | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    حیف که دیگه به ایران نمیاد

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    گوشی بی نقص و کامل !
    جالبه سونی هرگز زیر بار حفره سلفی نرفته . خیلی دوست داشتم الان گوشی سونی بخرم ولی حیف که در ایران موجود نیست . از آمازون هم سفارش بدیم معلوم نیست ریجستری بشه یا نه . 😐

مطالب پیشنهادی