ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا پایان ۲۰۲۱ به وسایل نقلیه وصل می‌شود

ایلان ماسک در توییت جدیدی وعده داده که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ادامه سال ۲۰۲۱ به‌طور کامل حمل‌پذیر می‌شود تا کاربران بتوانند در کاروان‌ها یا کامیون‌ها از این سرویس استفاده کنند. مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

ایلان ماسک در توییت جدیدی وعده داده که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ادامه سال ۲۰۲۱ به‌طور کامل حمل‌پذیر می‌شود تا کاربران بتوانند در کاروان‌ها یا کامیون‌ها از این سرویس استفاده کنند. مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید برای انجام این کار لازم است چند ماهواره دیگر به مدار فرستاده شود و چند آپدیت روی سیستم استارلینک صورت بگیرد.

سرویس فعلی استارلینک به کاربران اجازه نمی‌دهد که حتی بتوانند سخت‌افزار خود را از یک محله به محله دیگری منتقل کنند. هر سرویس خریداری ‌شده محدود به موقعیتی است که کاربران در هنگام ثبت سفارش آدرس آن را وارد می‌کنند، چون سیستم ماهواره‌ای این شرکت هنوز تکمیل نشده. بنابراین این محدودیت دائمی نخواهد بود و به گفته ایلان ماسک به‌زودی برطرف می‌شود و امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در حین حرکت را فراهم می‌کند.

مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید برای حمل‌پذیر ساختن سرویس اینترنت استارلینک باید چند ماهواره دیگر به مدار فرستاده شود و چند آپدیت نرم‌افزاری برای سخت‌افزارهای این شرکت منتشر شود. اما در نهایت تا انتهای سال می‌توانیم انتظار حمل‌پذیر شدن این سرویس را داشته باشیم.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

قبلا در خبری به اطلاع شما رسانده بودیم که اسپیس ایکس در تاریخ ۱۵ اسفند از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا خواسته تا مجوز اتصال استارلینک به «ایستگاه‌های در حال حرکت» را صادر کند. منظور از ایستگاه‌های در حال حرکت اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌ها و هواپیماهاست.

البته در آن گزارش ذکر شد که اتومبیل‌های سواری کوچک از جمله اتومبیل‌های تسلا فعلا باید منتظر بمانند، چون آن‌طور که ایلان ماسک در توییت خود می‌گوید، ترمینال استارلینک «بسیار بزرگ» است و برای نصب روی هواپیما، کشتی، کامیون و کاروان در نظر گرفته شده است.

در سند درخواست اسپیس ایکس از کمیسیون ارتباطات فدرال جزئیات آنتن جدید این سرویس دیده نمی‌شود، اما نوشته شده که این آنتن از لحاظ الکتریکی کاملا شبیه به ترمینال کاربری قبلی بوده و پایه‌هایی دارد که اجازه نصب آن روی خودرو، کشتی و هواپیما را می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

    کل اخبار فناوری یک طرف اخبار مربوط به شرکت های ایلان ماسک هم یک طرف
    این بشر یک تنه داره مرز های تکنولوژی رو جابجا میکنه و شرکت های هرار میلیارد دلاری نهایت نو آوریشون حذف جک هدفون یا شارژر از پک گوشی هستش

مطالب پیشنهادی