ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین گلکسی S22 اولترا
تکنولوژی

سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند در فصل اول ۲۰۲۱

طبق جدیدترین آمار مربوط به فروش گوشی در سه ماهه اول ۲۰۲۱، سامسونگ توانسته بار دیگر در صدر لیست و بالاتر از رقبایش قرار بگیرد. در این فهرست، هواوی دیگر جایی در میان ۵ تولیدکننده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۸

طبق جدیدترین آمار مربوط به فروش گوشی در سه ماهه اول ۲۰۲۱، سامسونگ توانسته بار دیگر در صدر لیست و بالاتر از رقبایش قرار بگیرد. در این فهرست، هواوی دیگر جایی در میان ۵ تولیدکننده برتر گوشی ندارد.

در لیست مربوط به فصل اول ۲۰۲۱ شرکت‌های سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم به چشم می‌خورند که کره‌ای‌ها با سهم ۲۳ درصدی پیشتاز بازار هستند.

اپل توانسته در این بازه زمانی سهم ۱۷ درصدی در بازار داشته باشد و شیائومی هم سهم ۱۵ درصدی را تجربه کند. اوپو و ویوو هم سهم ۱۱ درصدی در بازار داشته‌اند.

سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۱ توانسته ۷۷ میلیون گوشی هوشمند بفروشد که به معنای فروش ۱۹ میلیون دستگاه بیشتر نسبت به فصل اول ۲۰۲۰ است. شرکت‌های اپل، شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب ۵۷، ۴۹، ۳۸ و ۳۷ میلیون گوشی در این بازه زمانی فروخته‌اند.

سامسونگ

در بخش رشد سالانه، ویوو با افزایش فروش ۸۵ درصدی در صدر قرار می‌گیرد و پس از آن شیائومی با رشد ۸۰ درصدی به چشم می‌خورد. فروش شرکت‌های اوپو و اپل هم به ترتیب ۶۸ و ۴۴ درصد رشد داشته و سامسونگ هم کمترین رشد، ۳۲ درصد را تجربه کرده است.

در حالت کلی تولیدکنندگان توانسته‌اند در این بازه زمانی ۳۴۰ میلیون گوشی بفروشند که رشد ۲۴ درصدی را نسبت به فصل اول ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. میزان فروش گوشی‌ها در آن زمان برابر ۲۷۵ میلیون دستگاه بود. این رشد، بیشترین میزان از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

دلیل چنین رشدی، شرکت‌های چینی شیائومی، ویوو و اوپو هستند. در مقابل، هواوی به علت تحریم‌های گسترده آمریکا وضعیت چندان مناسبی در بازار موبایل ندارد و فروش آن کاهش چشمگیری داشته است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم تا پایان سال جدول چه تغییری می‌کند. شاید شیائومی بتواند جای اپل را تا پایان ۲۰۲۱ بگیرد یا اینکه هواوی دوباره بتواند در جمع ۵ تولیدکننده برتر جهان حضور پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی