ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از نسل جدید تویوتا لندکروزر

نسل فعلی تویوتا لندکروزر که با کد J200 شناخته می‌شود، بیش از یک دهه است روی خط تولید قرار دارد؛ به همین خاطر غبار زمان در چهره آن کاملا نمایان بوده و با وجود بروزآوری‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

نسل فعلی تویوتا لندکروزر که با کد J200 شناخته می‌شود، بیش از یک دهه است روی خط تولید قرار دارد؛ به همین خاطر غبار زمان در چهره آن کاملا نمایان بوده و با وجود بروزآوری‌های متعدد اتومبیلی قدیمی دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد در حال حاضر تویوتا مشغول کار روی نسل جدید یا یک نسخه بروز شده دیگر از لندکروزر است. تصاویر جاسوسی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، گویای این امر هستند.

این تصاویر حکایت از آن دارند جایگزین نسل کنونی لندکروزر از لحاظ طراحی روندی تکاملی را طی می‌کند، هر چند در نمای روبرو دامنه تغییرات نسبتا زیاد است. رشد ابعاد جلوپنجره، باریک‌تر شدن چراغ‌ها و ورودی هوای U شکل که اطراف جلوپنجره را احاطه کرده، از جمله ویژگی‌های این نسخه به شمار می‌روند.

از لحاظ پیکره، خطوط نرم بدنه J200 در مدل جدید جای خود را به خطوطی تیزتر داده‌اند. آینه‌ها نیز روی درب نصب شده و قسمت انتهایی اتاق مدل‌هایی مثل لکسوس GX و لندکروزر پرادو را در ذهن تداعی می‎‌کند.

در داخل کابین هم تغییراتی به چشم می‌خورد؛ از جمله اینکه در پشت فرمان نشان‌دهنده‌های آنالوگ با نمایشگر دیجیتال ترکیب شده و غربیلک فرمان با نمونه‌ای جدید جایگزین شده است. نمایشگر عریض سیستم اینفوتینمنت که در قسمت فوقانی داشبورد قرار دارد، به همراه دکمه‌های کنترلی متعدد دیگر مورد قابل ذکر است.

کنسول میانی هم میزبان اهرم انتخاب وضعیت گیربکس، دکمه‌های انتخاب حالت رانندگی و همچنین دکمه‌های مدیریت قفل دیفرانسیل است.

بعضی از کارشناسان معتقدند شاسی‌بلند آفرود ژاپنی‌ها با یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو راهی بازار خواهد شد. این موتور احتمالا در نسخه هیبریدی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در مناطقی مثل اروپا نیز احتمالا یک موتور 3.3 لیتری V6 دیزلی در لیست پیشرانه‌ها خواهد بود.

نسل بعدی لندکروزر که به احتمال زیاد با کد J300 تولید می‌شود، در تابستان پیش رو رونمایی خواهد شد. به گفته منابع آگاه، این مدل در ایالات متحده نیز به فروش خواهد رسید. البته در این برخی دیگر اعتقاد دارند ژاپنی‌ها فقط لکسوس LX را در آمریکا عرضه خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی