ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زی فولد ۲
موبایل

میزان عرضه گوشی‌های تاشو تا پایان ۲۰۲۲ به ۱۸ میلیون دستگاه می‌رسد

محبوبیت گوشی‌های تاشو در طول چند سال اخیر رفته‌رفته بیشتر شده و همین موضوع تعداد این محصولات را در بازار افزایش داده است. حالا گزارش جدیدی می‌گوید عرضه این گروه از تلفن‌های هوشمند تا انتهای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

محبوبیت گوشی‌های تاشو در طول چند سال اخیر رفته‌رفته بیشتر شده و همین موضوع تعداد این محصولات را در بازار افزایش داده است. حالا گزارش جدیدی می‌گوید عرضه این گروه از تلفن‌های هوشمند تا انتهای سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۸ میلیون دستگاه عبور خواهد کرد.

به گزارش شرکت تحقیقاتی «کانترپوینت»، سهم گوشی‌های تاشو در آینده نزدیک همچنان تک‌رقمی باقی می‌ماند چون تولیدکنندگان هنوز مشغول آزمایش فرم فکتورها، طراحی‌ها و اشکال مختلف هستند. سهم بازار موبایل‌های تاشو در سال ۲۰۲۰ کمتر از یک درصد کل بازار موبایل بود. ولی پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۲ درصد برسد.

«جین پارک»، تحلیلگر ارشد شرکت کانترپوینت می‌گوید: «سامسونگ از نظر طراحی، بازاریابی و فروش پارسال با سهم بیش از ۸۰ درصدی حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های تاشو بود. این شرکت همچنین قوی‌ترین ویترین محصولات را در اختیار داشت که شامل طرح‌های مختلفی از جمله یک پرچمدار نسل دوم بود. با این حال، امسال با معرفی محصولاتی مثل هواوی میت ایکس ۲، شیائومی می میکس فولد و عرضه گوشی‌های تاشوی ویوو، اوپو و تی‌سی‌ال در آینده، کار سامسونگ سخت‌تر می‌شود.»

فروش گوشی‌های تاشو

البته این شرکت باور دارد مجموعه‌ای از دلایل از جمله کاهش قیمت این محصولات که در حال حاضر با قیمتی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار فروخته می‌شوند، باعث رشد بازار گوشی‌های تاشو خواهد شد. افزون بر این، شرکت‌های بیشتری مثل اپل هم در حال بررسی ایده تولید این نوع از تلفن‌های هوشمند هستند و ورود آن‌ها می‌تواند صحنه رقابت و رشد این بازار را داغ‌تر کند.

مسئله مهم دیگری که کانترپوینت به آن اشاره می‌کند، حمایت کلیت صنعت موبایل است: «تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند، در کنار گوگل و توسعه‌دهندگان اکوسیستم اندروید باید نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خود را برای این فرم فکتور بهینه‌سازی کنند و همین‌جاست که اختلاف‌نظرهای زیادی به وجود می‌آید. اپل و سامسونگ برای کاهش این ریسک و فراگیری گوشی‌های تاشو باید روی فرم فکتور جدیدی به توافق برسند و آن را به استانداردی برای بازار تبدیل کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی