ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم تشخیص چهره
تکنولوژی

سازمان نظارت بر حریم خصوصی اتحادیه اروپا: فناوری تشخیص چهره باید ممنوع شود

سازمان نظارت بر حریم خصوصی، ناظر حفاظت از داده اتحادیه اروپا (EDPS) اخیرا اعلام کرده که سیستم تشخیص چهره باید به دلیل «دخالت عمیق و غیر دموکراتیک در زندگی خصوصی مردم» در اروپا ممنوع شود. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

سازمان نظارت بر حریم خصوصی، ناظر حفاظت از داده اتحادیه اروپا (EDPS) اخیرا اعلام کرده که سیستم تشخیص چهره باید به دلیل «دخالت عمیق و غیر دموکراتیک در زندگی خصوصی مردم» در اروپا ممنوع شود.

اظهارات این مرجع نظارتی در حالی اعلام شده که دو روز پیش کمیسیون اروپا قوانینی را پیشنهاد کرده بود که به موجب آن از سیستم تشخیص چهره می‌توان برای جستجوی کودکان گمشده یا جنایتکاران و در برخی موارد حملات تروریستی استفاده شود.

البته کشورهای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا باید این قوانین را بررسی کنند و به نظر می‌رسد کمیسیون اروپا قصد دارد برای هوش مصنوعی و فناوری تحت سلطه چین و ایالات متحده نوعی قوانین جهانی تعیین کند. از طرفی سازمان نظارت بر حریم خصوصی اظهار تاسف کرد که کمیسیون به درخواست قبلی آن‌ها مبنی بر ممنوعیت تشخیص چهره در فضاهای عمومی توجه نکرده است.

سیستم تشخیص چهره

در بیانیه‌ این سازمان آمده:

«با توجه به اینکه شناسایی بیومتریک از راه دور که هوش مصنوعی ممکن است در آینده به تحولات بی‌سابقه‌ای در آن برسد، خطرات بسیار زیادی مانند نفوذ عمیق و غیر دموکراتیک در زندگی خصوصی افراد دارد و برای آن باید یک رویکرد سختگیرانه‌تر در نظر گرفته شود. به همین منظور EDPS به طور خاص روی تعیین مرزهای دقیق برای این ابزارها و سیستم‌ها که ممکن است خطراتی را برای حریم خصوصی افراد ایجاد کنند، تمرکز خواهد کرد.»

تاکنون پیشنهادات کمیسیون انتقاد گروه‌های حقوق مدنی را به دنبال داشته است، زیرا آن‌ها نگران شکاف قانونی هستند که ممکن است به دولت‌های طرفدار استبداد اجازه دهد از هوش مصنوعی برای سرکوب کردن حقوق مردم سوءاستفاده کنند.

مطمئنا در مورد شکل نهایی این آیین نامه و اینکه دقیقا استفاده از هوش مصنوعی شامل چه خط قرمز‌هایی خواهد شد، در آینده بحث‌های زیادی به وجود خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی