ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی احتمالا برای تایید فناوری 6G سه ماه دیگر دو ماهواره آزمایشی پرتاب می‌کند

اگرچه شبکه ارتباطی 5G هنوز به بسیاری از کشورها راه پیدا نکرده و حتی در کشورهای پیشرفته هم به جریان اصلی تبدیل نشده، اما شرکت‌ها روی نسل بعدی آن کار می‌کنند. حالا ظاهرا هواوی به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

اگرچه شبکه ارتباطی 5G هنوز به بسیاری از کشورها راه پیدا نکرده و حتی در کشورهای پیشرفته هم به جریان اصلی تبدیل نشده، اما شرکت‌ها روی نسل بعدی آن کار می‌کنند. حالا ظاهرا هواوی به دنبال پرتاب دو ماهواره آزمایشی برای تایید فناوری 6G است.

هواوی که یکی از رهبران بازار در زمینه فناوری 5G محسوب می‌شود، روی نسل بعدی آن تمرکز کرده و می‌خواهد در این فناوری هم حرف اول را بزند. گزارش جدید یک رسانه چینی با استناد به منبعی به نام «چانگان شوماجون» که ارتباط نزدیکی با هواوی دارد، مدعی شده که این غول چینی می‌خواهد با همکاری دو کمپانی هموطنش، دو ماهواره در ژوئیه ۲۰۲۱ پرتاب کند.

هدف از پرتاب این ماهواره‌های آزمایشی، تایید فناوری‌های شبکه 6G است که هواوی در این مدت توسعه داده. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد و هواوی بتواند برای تایید فناوری 6G سه ماه دیگر دو ماهواره روانه فضا کند، به یک برتری بزرگ در زمینه تحقیق و توسعه دست می‌یابد.

فناوری 6G

همانطور که بالاتر گفتیم، هواوی برای رسیدن به این هدف تنها عمل نخواهد کرد و با دو شرکت دیگر همکاری می‌کند. ظاهرا «چاینا موبایل» و یک شرکت فضایی ملی در این پروژه مشارکت خواهند داشت. پرتاب این ماهواره‌ها و تایید فناوری‌های 6G، برای چین هم اهمیت بالایی خواهد داشت و منجر به پیشرفت چشمگیر آن در زمینه شبکه و ارتباطات می‌شود.

متخصصان حوزه فناوری بر این باورند که فناوری 6G می‌تواند تا ۵۰ برابر از شبکه 5G سریعتر باشد. در حالی که شبکه 5G برای انتقال سیگنال‌ها به ایستگاه‌های زمینی یا پایه وابسته است، شبکه‌های 6G که فرکانس‌های بالاتر را منتقل می‌کنند، در مناطقی که ضریب نفوذپذیری پایین است، نیازمند ماهواره برای برقراری ارتباط هستند

هواوی در ماه جاه میلادی اعلام کرد به دنبال راه‌اندازی شبکه‌های 6G در سال ۲۰۳۰ است و در آینده اطلاعات بیشتری درباره توانایی‌های این فناوری منتشر خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید هواوی و چین می‌توانند با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا به قدرت اول جهان در زمینه 6G تبدیل شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • anaxeonoldminds
    anaxeonoldminds | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    امیدوارم یه روزی بشه که سیمکارت ماهواره ای داشته باشیم-ولی مثلا کمپانیش یه چیزی مثل اسپیس اکس باشه- و با رمز ارز پول نت رو بدیم که از دست این سانسور چی ها خلاص شیم.

مطالب پیشنهادی