ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از برنامه زمانی آزمایش عینک هوشمندش عقب افتاده است

برخلاف انتظار شرکای زنجیره تامین اپل که انتظار داشتند این شرکت در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ آزمایش پروتوتایپ دوم عینک واقعیت افزوده خود را آغاز کند، کوپرتینویی‌ها از این برنامه زمان‌بندی عقب‌تر هستند و هنوز این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

برخلاف انتظار شرکای زنجیره تامین اپل که انتظار داشتند این شرکت در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ آزمایش پروتوتایپ دوم عینک واقعیت افزوده خود را آغاز کند، کوپرتینویی‌ها از این برنامه زمان‌بندی عقب‌تر هستند و هنوز این پروسه را آغاز نکرده‌اند.

مدت‌هاست در شایعات شنیده می‌شود که اپل در حال کار روی عینک واقعیت افزوده‌ای شبیه عینک‌های عادی است. منتها این عینک نمایشگری برای نمایش اطلاعات خواهد داشت که احتمالا از طریق ژست‌های حرکتی کنترل می‌شود. به گزارش وب‌سایت «دیجی‌تایمز»، فاز دوم آزمایش عینک اپل هنوز آغاز نشده، بنابراین تولید انبوه آن در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ حالا دیگر بعید به نظر می‌رسد.

وب‌سایت «دیجی‌تایمز» قبلا در گزارشی گفته بود اپل در شرف ورود به فاز دوم آزمایش این عینک است که تمرکز آن بر بهبود عمر باتری و کاهش وزن دستگاه خواهد بود. در نتیجه، این وب‌سایت احتمال داده بود که تولید انبوه عینک واقعیت افزوده اپل می‌تواند در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ آغاز شود.

ولی حالا منابع این نشریه تایوانی می‌گویند عینک اپل باید پس از فاز دوم به فاز سوم آزمایشی برود و دو الی سه فاز آزمایش مهندسی را طی کند. آن‌گاه می‌توانیم منتظر تولید انبوه این محصول باشیم. زنجیره تامین ظاهرا پیش‌بینی کرده بود که خط تولید عینک اپل از سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ آغاز به کار می‌کند. اما از آن‌جایی که فاز دوم هنوز شروع نشده، احتمال تحقق این زمان‌بندی بسیار کم است.

نشریه بلومبرگ پیش‌تر در ماه ژانویه گفته بود که هنوز چند سال تا عرضه عینک اپل باقی مانده، ولی برنامه اولیه کوپرتینویی‌ها این بود که محصول خود را در سال ۲۰۲۳ راهی بازار کنند. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس اپل هم قبلا مدعی شده بود که در بهترین حالت می‌توانیم در سال ۲۰۲۲ منتظر این عینک باشیم.

گفته می‌شود اپل به‌صورت همزمان در حال کار روی چند هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. یکی از این هدست‌ها اپ استور مخصوص خودش را خواهد داشت و طبق اطلاعات داخلی اپل احتمالا در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. با این حال، هنوز گزارش‌ها متناقض زیادی وجود دارد و نمی‌توانیم با اطمینان به آن‌ها تکیه کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی