ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای رسانه ژاپنی: تولید انبوه چیپ M2 اپل شروع شده است

گزارشی جدیدی ادعا می‌کند که تولید انبوه نسل بعدی اپل سیلیکون یعنی چیپ M2 در ماه جاری میلادی کلید خورده و محصولات مجهز به آن سه ماه دیگر از راه می‌رسند. این گزارش از تراشه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

گزارشی جدیدی ادعا می‌کند که تولید انبوه نسل بعدی اپل سیلیکون یعنی چیپ M2 در ماه جاری میلادی کلید خورده و محصولات مجهز به آن سه ماه دیگر از راه می‌رسند.

این گزارش از تراشه جدید اپل با نام آزمایشی M2 یاد می‌کند که نسل جدید چیپست قدرتمند M1 محسوب می‌شود. حداقل ۳ ماه تا اینکه تولید به اندازه موردنیاز برسد، زمان لازم است، بنابراین زودترین زمان برای عرضه محصولات مجهز به آن‌ها، ماه ژوئیه خواهد بود. با توجه به این موضوع، احتمالا در همین تاریخ با نسل جدید مک‌بوک‌ها روبه‌رو می‌شویم.

گزارش اخیر با استناد به منابع آشنا با فعالیت‌‌های اپل، به این موضوع اشاره کرده که چیپ M2، کوپرتینویی‌ها را یک قدم به جایگزینی کامل اپل سیلیکون با پردازنده‌های اپل نزدیک می‌کند.

این تراشه جدید همانند چیپست M1 توسط TSMC به تولید می‌رسد. کوپرتینویی‌ها سال گذشته میلادی با معرفی این چیپ، دنیای مک‌ها و اخیرا آیپد پرو را متحول کرده‌اند. مک‌بوک‌های مجهز به این تراشه قدرت بالایی دارند و انرژی کمی مصرف می‌کنند و با دریافت جدیدترین نسخه مک او اس یعنی macOS Big Sur 11.3 ‌که امروز منتشر شد، عملکرد بهتری در زمینه اجرای اپ‌های آیفون و آیپد از خود نشان می‌دهند.

چیپ M2

تا به امروز اپل از چیپ M1 در محصولات زیادی از مک‌بوک‌ها گرفته تا آی‌مک و آیپد پرو استفاده کرده و احتمالا چنین روندی را برای جایگزین آن، یعنی تراشه M2 هم شاهد خواهیم بود. این چیپ کوپرتینویی‌ها از ۸ هسته پردازشی، پردازشگر گرافیکی با ۸ هسته و موتور عصبی با ۱۶ هسته بهره می‌برد.

اپل در سال گذشته میلادی از برنامه‌اش برای جایگزین سیلیکون‌های خود با پردازنده‌های اینتل تا ۲ سال آینده خبر داد و با توجه به معرفی M1 در ۲۰۲۰، رونمایی از نسل جدیدش در ۲۰۲۱ منطقی به نظر می‌رسد.

طبق گزارش‌ها، اپل در ادامه ۲۰۲۱ از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به همراه آی‌مک ۲۷ اینچی رونمایی می‌کند و سال آینده هم مک پرو ۲۰۲۲ از راه می‌رسد. احتمالا تمام این محصولات به چیپ M2 مجهز می‌شوند.

در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، در هفته‌های آینده مشخصات چیپ M2 اپل افشا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی