ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابعاد تازه‌ای از اختلافات میان تیم کوک و مارک زاکربرگ مشخص شد

در سال ۲۰۱۹ تیم کوک، مدیرعامل اپل به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس ‌بوک اخطار داده بود که تمامی اطلاعات اضافی کاربرانش را حذف کند، اما زاکربرگ مخالفت کرده است. زاکربرگ و کوک، مدیران بزرگترین شرکت‌های ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

در سال ۲۰۱۹ تیم کوک، مدیرعامل اپل به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس ‌بوک اخطار داده بود که تمامی اطلاعات اضافی کاربرانش را حذف کند، اما زاکربرگ مخالفت کرده است.

زاکربرگ و کوک، مدیران بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی حال حاضر دنیا، بارها ملاقات‌هایی عمومی داشتند که منجر به بحث‌های جنجالی درباره سیاست‌گذاری‌های این دو شرکت شده‌اند.

در حالی که اپل قانونی برای عدم ردیابی اطلاعات کاربران اجرا می‌کند، زاکربرگ در همان سال با همکاری کمبریج آنالیتیکا داده‌های ۵۰ میلیون کاربر فیس‌بوک را بدون اطلاع آن‌ها استخراج کرد.

داده‌هایی که فیس‌بوک از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند در واقع اطلاعاتی است که از نرم افزارهای دیگر به دست آورده و این داده‌ها می‌تواند تمامی اطلاعاتی باشد که در این نرم افزارها به اشتراک گذاشته شده‌‌اند.

زاکربرگ ادعا کرده که فیس‌بوک برای تبلیغات هدفمند برای کاربرانش، شدیدا به این اطلاعات وابسته است، اما کوک گفته که جمع‌آوری چنین اطلاعاتی برای این شرکت غیرقابل توجیه است.

تا به امروز رقابت شدیدی میان زاکربرگ و کوک وجود داشته و حالا با قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» (App Tracking Transparency) اپل و به خطر افتادن درآمد تبلیغاتی فیس‌بوک، این رقابت شدیدتر شده است. حتی اخیرا در کمپینی زاکربرگ سعی در بد جلوه دادن اپل برای کسب و کارهای کوچک داشت، گرچه ظاهرا نظر او در این باره عوض شد.

تلاش‌های زاکربرگ برای مقابله با تیم کوک و اپل به همینجا ختم نمی‌شود. در سال ۲۰۱۷، فیس‌بوک تلاش کرد تا با مجموعه تحقیقاتی «Definers Public Affairs» تحقیقی درباره همکاری اپل و دولت چین انجام دهد و در آن از کوک نقد کند.

همچنین این مجموعه تحقیقاتی تلاش کرد تا کوک را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و رقیب دونالد ترامپ جلوه دهد تا به روابط بین این دو آسیب بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی