ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش جهانی پلی استیشن ۵ از مرز ۷.۸ میلیون دستگاه عبور کرد

سونی امروز با انتشار گزارش سال مالی ۲۰۲۰، از فروش جهانی ۷.۸ میلیون پلی استیشن ۵ از زمان عرضه در نوامبر سال گذشته میلادی خبر داد. امروز شرکت‌های مختلفی گزارش مالی خود را منتشر کرده‌اند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سونی امروز با انتشار گزارش سال مالی ۲۰۲۰، از فروش جهانی ۷.۸ میلیون پلی استیشن ۵ از زمان عرضه در نوامبر سال گذشته میلادی خبر داد.

امروز شرکت‌های مختلفی گزارش مالی خود را منتشر کرده‌اند و پس از مایکروسافت و آلفابت، اینبار نوبت به شرکت ژاپنی سونی رسیده. در این گزارش، اطلاعاتی درباره کنسول جدید ژاپنی‌ها به چشم می‌خورد.

در حال حاضر جهان با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند که این موضوع روی فروش بسیاری از محصولات از کامپیوترها گرفته تا کنسول‌ها و خودروها تاثیر گذاشته. با این وجود سونی توانسته از زمان عرضه پلی استیشن ۵ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، بیش از ۷.۸ میلیون کنسول بفروشد.

از این ۷.۸ میلیون کنسول، ۳.۳ میلیون آن در سه ماه اول ۲۰۲۱ در اختیار خریداران قرار گرفته‌اند. با توجه به آمار، پلی استیشن ۵ نسبت به نسل گذشته‌اش در بازه زمانی مشابه عملکرد بهتری داشته. در چنین محدوده زمانی، سونی توانسته بود ۷.۶ میلیون پلی استیشن ۴ بفروشد، البته تقاضای بالاتر از تامین PS5 را هم باید مدنظر قرار دهیم.

پلی استیشن ۵

در کنار فروش بالای این کنسول، تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس هم رشد ۱۴.۷ درصدی را تجربه کرده و حالا ۴۷.۶ میلیون مشترک دارد. سود عملیاتی بخش پلی استیشن در سال مالی ۲۰۲۰ به ۳.۱۴ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای سونی محسوب می‌شود.

در سال مالی ۲۰۲۰ سونی، ۳۳۸.۹ میلیون بازی برای کنسول‌های PS5 و PS4 فروخته شده‌اند. ۱۷ درصد این بازی‌ها یعنی ۵۸.۴ میلیون کپی، مربوط به استودیوهای سونی می‌شود. ژاپنی‌ها انتظار دارند درآمد بازی‌های استودیوهای آن‌ها در سال مالی ۲۰۲۱ بیشتر از ۲۰۲۰ باشد.

در گذشته نه چندان دور NPD در گزارشی اعلام کرد پلی استیشن ۵ سریعترین فروش کنسول را در تاریخ آمریکا تجربه می‌کند. با این وجود، در ماهه اول ۲۰۲۱ کنسول سوییچ نینتندو پرفروش‌تر از PS5 سونی در آمریکا بود که البته یکی از دلایل این موضوع، کمبود کنسول بازی ژاپنی‌ها در بازار است.

سونی توانسته یک میلیون کنسول PS4 دیگر بفروشد تا میزان فروش این کنسول محبوب را به ۱۱۵.۹ میلیون واحد برساند. ژاپنی‌ها در فصل قبلی ۱.۴ میلیون پلی استیشن ۴ فروخته بودند، بنابراین فروش این کنسول کاهش ۲۸.۶ درصدی را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی