ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با خداحافظی ال‌جی از بازار موبایل، سامسونگ احتمالا پتنت‌های 5G آن را می‌خرد

با عقب نشینی و خروج ال‌جی از بازار موبایل، سامسونگ نیز همچون سایر رقبای بازار نسبت به خرید پتنت‌های ارزشمند 5G ال‌جی تمایل نشان داده و ممکن است پتنت‌های مربوطه را از رقیب هموطن خود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

با عقب نشینی و خروج ال‌جی از بازار موبایل، سامسونگ نیز همچون سایر رقبای بازار نسبت به خرید پتنت‌های ارزشمند 5G ال‌جی تمایل نشان داده و ممکن است پتنت‌های مربوطه را از رقیب هموطن خود خریداری کند.

علاوه بر سامسونگ، ظاهرا شرکت‌های دیگری نسبت به خرید پتنت‌های ال‌جی ابراز تمایل کرده‌‌اند. با وجودی که ال‌جی  نتوانست جایگاه موردنظرش را در بازار موبایل به دست آورد، در حوزه تحقیق و توسعه،‌ خصوصا در بخش ثبت پتنت‌های 5G و LTE حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همین مساله باعث شده سامسونگ و سایر رقبای بازار به خرید پتنت‌های 5G آن تمایل نشان دهند.

سال گذشته، ال جی پس از نوکیا و سامسونگ توانست جایگاه سوم را در تعداد پتنت‌های ثبت شده در دنیا در حوزه فناوری‌های 5G از آن خود کند. در حال حاضر  ال‌جی در فناوری‌های ارتباطی 4G و 5G تقریبا ۲۴۰۰۰ پتنت ثبت شده دارد. مستندات مربوط به ثبت اختراع این شرکت نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها تاکنون توانسته‌اند پتنت‌های ارزشمندی را در هر دو حوزه فناوری LTE و 5G به ثبت برسانند که ارزشی بین ۹۰۰ تا ۱.۳ میلیون دلار دارد.

ال‌جی

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی برخی منابع آگاه، این احتمال وجود دارد که برخی NPEهای چینی و آمریکایی، پتنت‌های 5G‌ ال‌جی را خریداری کرده و حق امتیاز آن را به سامسونگ بفروشند. معمولا شرکت‌های NPE پتنت‌ها را خریداری می‌کنند و مجوز استفاده از آن را به سایر شرکت‌ها واگذار می‌کنند، اما بعد از فروش لایسنس دیگر از آن فناوری در محصول دیگری استفاده نمی‌کنند.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ نیز بخواهد مسیر مشابهی را طی کند. براساس اعلام یک منبع ناشناس به نقل از وب‌سایت  The Korea Times، سامسونگ ممکن است به دنبال استفاده از پتنت‌های 5G ال‌جی از طریق دریافت لایسنس باشد.

سامسونگ تاکنون هیچ کدام از سناریوهای احتمالی را به صورت رسمی تایید نکرده. در نهایت باید دید چه سرنوشتی در انتظار پتنت‌های ثبت شده ال‌جی در حوزه فناوری 5G و LTE خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی