ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ احتمالا در سال ۲۰۲۲ به حسگر تشخیص قند خون مجهز می‌شود

اسناد به ثبت رسیده از یک استارتاپ انگلیسی به نام «Rockley Photonics» در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از روابط این شرکت با اپل خبر می‌دهد. این روابط می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اسناد به ثبت رسیده از یک استارتاپ انگلیسی به نام «Rockley Photonics» در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از روابط این شرکت با اپل خبر می‌دهد. این روابط می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ به عرضه قابلیت تشخیص قند خون در اپل واچ منتهی شود.

استارتاپ «راکلی فوتونیکس» یک شرکت انگلیسی است که به طراحی حسگرهای تشخیص قند خون از طریق نور مادون قرمز می‌پردازد. این حسگرها ظاهرا قادر به تشخیص ویژگی‌هایی از جمله سطح گلوکز و الکل خون هستند که تا پیش از این فقط از طریق ابزارهای پزشکی قابل اندازه‌گیری بودند.

بر اساس اطلاعات اسناد ثبت شده در SEC، شرکت راکلی می‌خواهد به صورت عمومی در بازار نیویورک عرضه شود و به همین خاطر جزئیاتی را درباره روابطی که با شرکای مالی خود دارد، مشخص کرده است. بر همین مبنا، گفته شده که اپل یکی از مشتریان بزرگ این شرکت است.

اپل واچ سری ۶

راکلی مدعی است دو مشتری بزرگ این شرکت ۱۰۰ درصد درآمد آن‌ها در سال ۲۰۲۰ را تشکیل دادند. در نتیجه، قابل پیش‌بینی است که تمایل اپل به استفاده از حسگرهای جدید در محصولات این شرکت آن‌ها را به یکی از دو مشتری بزرگ راکلی فوتونیکس تبدیل کرده باشد.

این استارتاپ می‌گوید با اپل توافقی مبنی بر عرضه و توسعه محصولات دارد که امیدوار است بتواند برای بخش عمده‌ای از درآمدهای خود روی آن حساب کند. راکلی فوتونیکس همچنین اعلام کرده که بخش عمده درآمد آن‌ها از دریافت هزینه مهندسی در امر توسعه محصولات آتی آن‌ها حاصل خواهد شد. مدیرعامل این شرکت انتظار دارد که فناوری توسعه‌یافته توسط راکلی فوتونیکس تا سال ۲۰۲۲ برای محصولات مصرفی آماده شود، با این حال او به‌طور مستقیم اسمی از اپل نبرده است.

مدت‌هاست که شایعاتی درباره اضافه شدن قابلیت تشخیص قند خون به اپل واچ شنیده می‌شود. کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی پتنت قطعاتی هستند که امکان تشخیص سطح گلوکز خون از طریق پوست به جای نمونه‌گیری مستقیم را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی