ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تست گوزن فیات e500 با نمایشی مطمئن اما بدون نمره قبولی به پایان رسید [تماشا کنید]

نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ فیات 500e رفته و عملکرد این هاچبک برقی را در تغییر مسیرهای ناگهانی ارزیابی کرده است. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده نمایید، این خودروی شهری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ فیات 500e رفته و عملکرد این هاچبک برقی را در تغییر مسیرهای ناگهانی ارزیابی کرده است. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده نمایید، این خودروی شهری کوچک با وجود نمایش مطمئن، در کسب نمره قبولی از km77 ناکام باقی مانده است.

در تلاش نخست که با سرعت اولیه 74 در ساعت صورت گرفته، فیات 500e بسیار خوب عمل می‌کند و بدون سر خوردن یا از دست دادن تعادل به انتهای مسیر مارپیچ می‌رسد. البته در این بین کمی کم‌فرمانی دیده می‌شود که برای یک خودروی خیابانی تا حدودی نرمال است. ضمن اینکه در ابتدای مسیر این خودرو به یکی از مخروطی‌ها برخورد کرده و آن را واژگون می‌کند که این امر را می‌توان به خطای راننده نسبت داد.

در تلاش‌ بعدی با سرعت 75 کیلومتر در ساعت، فیات 500e بسیار خوب ظاهر شده و با عملکردی همراه با اطمینان به انتهای مسیر می‌رسد. هر چند این رکورد درخشان نیست، ولی برای یک اتومبیل شهری ریزجثه که چرخ‌های آن نیز بسیار کوچک هستند، رقمی قابل قبول محسوب می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم مدل تست شده به تایرهای کانتیننتال ContiEcoContact6 با ابعاد 205/45 R17 مجهز بوده است؛ شاید بدانید این تایر با تمرکز بر راندمان بالا توسعه یافته تا عملکرد اسپرت.

در سایر تلاش‌ها که با سرعت‌های بیشتر انجام شده، فیات 500e به خاطر عدم چسبندگی مناسب تایرهای محور جلو و افزایش کم‌فرمانی نتوانسته رکورد خود را بهبود ببخشد. با این حساب باید گفت علی‌رغم پایداری مناسب و حس اطمینان زیادی که 500e دارد، این خودرو در آزمون km77 شکست خورده، چرا که لازمه قبولی در آن، ثبت رکورد 77 کیلومتر در ساعت است.

هاچبک سبز ایتالیایی‌ها در تست اسلالوم هم نمایش قابل قبولی ارائه کرده و تا سرعت 70 کیلومتر در ساعت پایداری خود را حفظ می‌کند.

ناگفته نماند چندی پیش km77 به بررسی داچیا اسپرینگ نیز پرداخته بود. اگرچه این مدل برقی ارزان‌قیمت رکوردی بهتر از فیات 500e ثبت کرده، اما عملکرد آن بسیار نامطمئن و همراه با حس عدم اطمینان بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی