ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«ویتالیک بوترین» خالق اتریوم و یکی از ده شخصیت برجسته رمزارزها میلیاردر شد

با افزایش قیمت اتر، دارایی‌های «ویتالیک بوترین» هم بنیانگذار و خالق پلتفرم محبوب بلاک‌چین اتریوم و یکی از ده شخصیت برجسته بازار رمزارزها از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. دارایی‌های وی از ابتدای سال ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

با افزایش قیمت اتر، دارایی‌های «ویتالیک بوترین» هم بنیانگذار و خالق پلتفرم محبوب بلاک‌چین اتریوم و یکی از ده شخصیت برجسته بازار رمزارزها از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. دارایی‌های وی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدودا دو برابر شده است.

به دنبال افزایش قیمت جدید اتر و عبور از قله سه هزار دلاری، آدرس عمومی اتر ویتالیک بوترین که در سال ۲۰۱۸ به عنوان کیف پول اصلی دیجیتالی خود آن را معرفی کرد، اکنون بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد.

قیمت اتر از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون در حدود ۴ برابر افزایش یافته است. داده‌های وب‌سایت «CoinGecko» در زمان انتشار این خبر نشان می‌دهد که دومین آلت‌کوین محبوب دنیا ظرف یک هفته گذشته در حدود ۳۶ درصد رشد داشته است. سیر صعودی قیمت اتر و عبور از مرز ۳۰۰۰ دلار باعث شد که دارایی ویتالیک بوترین از یک میلیارد دلار عبور کند و رکورد جدیدی را برایش رقم بزند.

برخی فعالان بازار بر این باور هستند که ویتالیک بوترین ۲۷ ساله می‌تواند یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای‌ خودساخته بازار رمزارزها باشد.

ویتالیک بوترین که اکنون ۲۷ سال سن دارد از سال ۲۰۱۱، بلاک‌چین وارد زندگی‌اش شد و تا سال ۲۰۱۳ به خوبی از ضعف‌های بیت‌کوین باخبر بود و ایده ساخت ارز مجازی مخصوص خودش را دنبال کرد و تا سال ۲۰۱۴ سرمایه کافی برای پروژه اتریوم از طریق فروش جمعی را جذب کرد.

می‌توان به شکلی غیر مستقیم گفت این بوترین بود که هیجان عرضه اولیه کوین را به دل مردم انداخت، با متن‌باز کردن کد اتریوم و قرار دادن آن در دسترس عموم. این به هزاران توسعه‌دهنده اجازه داد پروژه‌های خودشان را روی بلاک‌چین اتریوم پیش ببرند و در وقت و منابع صرفه‌جویی کنند. به همین دلیل از او به عنوان یکی از ده شخصیت برجسته بازار رمزارزها یاد می‌کنند.

با عبور قیمت اتر از مرز ۳ هزار دلار  ارزش بازار اتریوم از کمپانی والت دیزنی و بانک آمریکا بیشتر شده است. باید دید آیا این روند ادامه دار خواهد بود و اتریوم می‌تواند جای بیت کوین را بگیرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی